Hyperloop One supera la primera prova a escala completa

ycom.cat (2)

Hyperloop One ha realitzat amb èxit la primera prova del seu sistema de transport ultraràpid i s’espera que quan estigui acabat pugui agafar una velocitat pròxima als 1.200 kilòmetres per hora.

 

L’empresa de transport aeroespacial Hyperloop One ha compartit aquesta setmana els resultats de la primera prova a escala completa del seu sistema de transport ultraràpid, que va tenir lloc el 12 de maig a les instal·lacions de la companyia a Nevada (Estats Units).

 

En aquest primer examen es va provar només una part del motor d’uns 30 metres, en un test que va arribar a durar 5,3 segons. L’assaig va servir per comprovar la capacitat per crear les condicions de buit necessàries en el seu interior per allotjar les càpsules de transport de passatgers. La llargària del motor permet aconseguir més velocitat, tal com afirmen els cofundadors de la companyia Josh Giegen i Shervin Pishevar en un comunicat: “com més llarg és el motor, més ràpid podem anar”.

 

L’èxit de la prova

La prova va resultar tot un èxit perquè un cop encès el tiristor, l’energia va arribar als estators i aquests van propulsar la cabina que es va aixecar lleugerament durant 3 segons i va arribar a agafar 112 kilòmetres per hora. Shervin Pishevar assegura que “a l’aconseguir un buit total, hem creat el nostre propi cel en un tub, com si estigués volant”.

 ycom.cat (3)

 

 

Les instal·lacions

Devloop, les instal·lacions on s’estan realitzant les proves amb el sistema Hyperloop One, té instal·lats més de 300 metres de motor en un túnel que té aproximadament uns 500 metres de llargària.

 

La companyia explica que el túnel és capaç de reduir la pressió de l’aire a l’equivalent a la pressió present a 60 kilòmetres sobre el nivell del mar. Quan finalment tot estigui desenvolupat, s’espera que pugui agafar una velocitat pròxima als 1.200 kilòmetres per hora, un plantejament que permetria connectar Madrid i Barcelona en menys de 40 minuts. En el seu comunicat també han aprofitat per explicar el prototip que estan usant en les seves proves,  el XP-1, fabricat en fibra de carbó i alumini.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.