Les 3 tecnologies que influenciaran el màrqueting digital el 2019

Tecnologia Màrketing Digital
Compartir

Quan un any és a punt d’acabar, acostumem a tirar la vista enrere i fer els esperats resums que ens recordin, encara que sigui per última vegada, allò que hem fet en els últims mesos. La fi d’any, però, també és moment d’intentar predir el que ve.

Quant al Màrqueting Digital, hi ha incerteses. Per exemple: serà l’últim any de Facebook tal com el coneixem? Més enllà de les plataformes, detectem tecnologies que poden marcar el futur més immediat del sector.

La cerca per veu

Segons dades de Google, 1 de cada 5 recerques ja es realitzen per veu, fet que suposa un nou paradigma que anirà a l’alça en els propers anys; prova d’això és l’augment significatiu en la venda d’altaveus intel·ligents, que es convertiran en un dels regals estrella d’aquest Nadal. Aquesta tendència afectarà directament a les estratègies de SEO perquè la recerca per veu ressalta la necessitat de centrar-se en paraules clau “long tail” i un llenguatge natural.

La realitat virtual

Segons les dades de l’EGM, el 92% dels usuaris accedeix a Internet a través del telèfon, en detriment de la resta de dispositius. El ràpid desenvolupament tecnològic d’aquest tipus de dispositius ofereix innombrables possibilitats de cara a l’estratègia digital. Una d’elles és la Realitat Virtual, una funcionalitat que cada vegada s’incorpora en més dispositius que ajudarà a les marques a generar experiències memorables per als consumidors.

La intel·ligència artificial

Gràcies a aquesta tecnologia, es poden desenvolupar estratègies de màrqueting basades en recerca visual (Visual Search). El comerç digital serà el sector on tingui més incidència amb el reconeixement d’imatges mitjançant Deep Learning, que permet al consumidor localitzar objectes a Internet a través d’una única descripció. S’espera que el Visual Search creixi de manera progressiva durant els propers anys, la qual cosa implicarà també la necessitat de dissenyar una estratègia de SEO diferent.

Etiquetes: