Mòbils a l’escola: la Generalitat prepara un manual de bones pràctiques

Mòbils a les aules
Compartir

Quin paper tenen l’ús de les noves tecnologies en l’ensenyament, l’aprenentatge i la transformació dels centres educatius? Com es pot aprofitar el marcat ús dels dispositius mòbils per a reforçar els processos educatius?

La Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Ensenyament, ha demanat al Consell Escolar de Catalunya l’elaboració d’un informe sobre les bones pràctiques en l’ús del mòbil a l’aula dels centres amb l’objectiu de ressituar en el context actual l’ús educatiu que es fa de les tecnologies mòbils en els centres educatius de Catalunya.

“Volem que el curs vinent sigui el curs d’un pas endavant en l’ús de tecnologies mòbils com a eina educativa i com eina de millora de sistema, i això vol dir adequar-ne l’ús a realitat de cadascuna de les escoles”, va avançar el conseller Josep Bargalló. Segons explicava Bargalló, es tracta que “cada centre entengui en el seu projecte educatiu que l’ús de la tecnologia mòbil el pot ajudar i que cada centre es plantegi, com a través de la tecnologia mòbil, pot fer avanços a la seva escola”. “Si el proper any hi ha pressupostos, hi haurà nous recursos per a l’ús didàctic de les tecnologies mòbils”, va sentenciar el conseller.

Una demanda amb visió de futur

De cara els pròxims anys, el Departament d’Ensenyament vol impulsar la recerca i la cultura digital com peces clau i vertebradores de la transformació educativa. De fet, uns mesos enrere, quan França va anunciar que prohibiria els mòbils als centres educatius, la Generalitat va descartar fer el mateix, subratllant que el que calia era vetllar perquè se’n fes un bon ús.

Amb tot, l’informe sol·licitat busca detectar i visibilitzar aquelles pràctiques innovadores i d’èxit que es puguin traslladar a diferents contextos educatius i que, al mateix temps, assegurin l’equitat i l’èxit de tots els alumnes.

Clara Pariente

Clara Pariente

Periodista. Editora d'ycom.cat. Selecciona el contingut, el redacta i l'estén per la xarxa.
Clara Pariente
Etiquetes: