Robopin, el robot que reconeix les emocions humanes

Fugitsu

Gràcies a uns sensors biomèdics, el nou robot de la marca Fugitzu és capaç d’interpretar la situació emocional del seu interlocutor humà i reaccionar.

 

Fugitsu, la companyia global japonesa del sector de les TIC, ha desenvolupat Robopin, un robot que reconeix les emocions humanes segons alguns factors com el to de veu, el nombre de parpellejos per minut  o el ritme cardíac.

 

Robot és encara una versió de prototip i es troba en “ple procés d’aprenentatge” ha explicat la directora d’innovació de la companyia, Cristina Magdalena, a Efe. El desenvolupament de la l’autòmat va començar al 2012 en els laboratoris de Fugitsu a Silicon Valley (Estats Units) i Tòquio (Japó).

 

En l’entorn financer, el robot es troba en proves actuant com a suport dels gestors comercials d’una entitat bancària japonesa on ofereix informació, per exemple, sobre préstecs i tipus d’ingressos.

 

Identificar i reaccionar  

Gràcies als sensors biomètrics que Robopin té incorporats, disposa de reconeixement facial i del to de veu. Aquests dispositius li permeten apreciar la situació emocional del seu interlocutor humà, i com a conseqüència reaccionar adequadament.

 

Robòtica social

Segons l’experta, un dels èxits d’aquest robot és que s’allunya de “les aparences humanoides hiperrealistes” d’altres autòmats que han provocat “cert rebuig” en alguns sectors de la societat. Per aquesta raó, Robopin es presenta “com una espècie de simpàtica ‘mascota’ de poc més de 30 centímetres, la qual cosa provoca que el públic sigui menys reticent a acostar-se i preguntar-li”. Magdalena ha indicat també que per desenvolupar aquest tipus de projectes posen especial èmfasi en les “tendències socials actuals”, però sobretot en la “robòtica social”.

 

Tot i la innovació i els avanços, Robopin encara no té una data per aparèixer al mercat perquè la companyia encara treballa per establir coneixements al robot, que com un bebè neix sense coneixements.

 

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.