Nova bateria de llarga durada per a smartphone a partir d’una cel·la de combustible

Compartir

Però encara no us podreu aturar a la benzinera de torn per a carregar-lo, car no funciona amb benzina. Tampoc em refereixo a unes plaques solars, que al cap i a la fi, només suposen carregar amb el mateix tipus d’energia elèctrica una bateria convencional de telèfon. No, jo em refereixo a un altre tipus d’energia per fer anar els nostres dispositius mòbils.

Concretament es tracta de la tecnologia creada per la sueca myFC, que ja al Mobile World Congress del 2016 ens va sorprendre amb unes piles que permetien la càrrega d’un terminal amb aigua i sal, una tecnologia sens dubte molt ecològica, ja que a més de partir d’elements que es poden trobar a la natura, no deixava cap rastre de contaminació.

Però aquella tecnologia que la companyia sueca va presentar a Barcelona no era més que un carregador extern, mentre que el que ha presentat ara és quelcom ben diferent: un smartphone amb una nova mena de bateria integrada que funciona a partir de combustible líquid.

Malgrat que el terminal és un prototipus, és un telèfon intel·ligent basat en Android completament funcional que integra i empra la tecnologia de cel·la de combustible LAMINA, desenvolupada per myFC per a dispositius mòbils.

myFC es va posar en aquest camí quan el 2017 va presentar en el CES de Las Vegas la seva primera cel·la de combustible apta per a ser integrada en un smartphone, doncs només presentava un gruix de 0,9 mm. Prèviament, al novembre del 2016, ja havia ensenyat un prototipus de smartphone amb una cel·la de combustible integrada, però la peça que substituïa a la bateria encara no era prou prima com per a considerar la tecnologia apta per al mercat, a diferència del què ha aconseguit ara la companyia sueca.

Entre els avantatges que les cel·les de combustible presenten davant de les bateries convencionals d’ió de liti o altres materials i variacions, tenim una densitat d’emmagatzematge energètic més gran, el que fa que puguin guardar més energia per a subministrar-la al mòbil en el mateix espai, o la mateixa que una bateria convencional emprant menys espai.

La tecnologia energètica de myFC no només s’empra en els telèfons mòbils. La companyia sueca ha estat treballant també en la seva implantació en vehicles elèctrics, de manera que se’n pugui estendre l’autonomia.

Després d’aquesta fita, els plans de myFC passen per ensenyar i explicar la seva tecnologia als fabricants de terminals i millorar encara més la integració d’aquesta en smartphones comercials.

De fet, el prototipus presentat és un telèfon que es ven comercialment (no se n’ha indicat la marca), i la modificació s’ha dut a terme sense comptar amb el coneixement i, per tant, el vist-i-plau de la fabricant. Aquest prototipus servirà de demostrador de la tecnologia.

Guillem Alsina

Guillem Alsina

Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Guillem Alsina
Etiquetes: