Internet i els Mitjans digitals creixen en Inversió Publicitària

Compartir

S’acosta el final del 2017 i tornarem a tenir un resum sobre la inversió publicitària en diferents mitjans de comunicació. La tendència és clara: Internet és el futur i es consolida com el 2n mitjà publicitari amb més inversió per part dels anunciants. La televisió segueix sent el líder i la premsa escrita ocupa el tercer lloc.

La televisió segueix sent el líder indiscutible

El mitjà televisiu encara representa el 40% de la Inversió PublicitàriaEn l’any 2016 es van destinar gairebé 1.900 milions d’euros. Recordem que el pastís total van ser d’uns 11.000 milions repartits entre els Mitjans Convencionals i els Mitjans No Convencionals.  La televisió, la premsa escrita i internet entre d’altres formen part dels Mitjans convencionals que van representar al voltant del 40% quedant-se amb uns 4.500 milions.  A dia d’avui, i encara falta saber les dades de l’últim trimestre d’aquest any, la televisió porta un creixement del 8,0% assolint uns 1.425 milions d’euros fins a setembre de 2017. Amb aquestes dades, és palès que la Televisió segueix mantenint el primer lloc amb bona nota tot i el potencial d’Internet.

Però, com passa en tots els sectors, sempre existeixen els grans líders que dominen el mercat. I això no és nou. Són els grups d’Atresmedia i Mediaset que tenen el 86% de la quota de mercat.

Internet es consolida com a segon canal de publicitat

En efecte, des de l’entrada de la crisi i a diferència dels altres mitjans convencionals, Internet és el canal que no ha parat de créixer. L’any 2008 Internet ingressava 610 milions d’euros mentre que el tancament de l’any 2017 va ingressar 956,5  milions. És a dir, en els últims 7 anys Internet a crescut més del 50% en ingressos per anunciants. Tot i així, encara no ha estat capaç de desbancar la Televisió.

Curiosament, existeixen 2 grans formats de publicitat a Internet: els enllaços patrocinats i els anuncis gràfics. Per una banda, els primers són aquells que es poden trobar en les primeres posicions quan es produeix una recerca per un buscador com Google, Bing, Yahoo, Yandex o Baidu principalment.

La gestió d’aquesta tipologia de publicitat requereix professionals SEO i SEM d’alt nivell l i Agències especialitzades en matèria de comunicació i publicitat online (per veure’n una des les moltes pots fer clic aquí) que sàpiguen tocar les tecles claus i assessorar correctament a l’empresa de la inversió màxima i mínima que pot destinar per treure’n resultats. Per l’altra banda, els anuncis gràfics corresponen als coneguts banners. Una sèrie d’imatges que poden ser estàtiques o dinàmiques i que es poden visualitzar en qualsevol directori, blog, web i/o diari digital com Ycom.cat. El gruix total d’inversió publicitària (incloent ambdós formats) va representar el 21,1% dins dels mitjans convencionals.

mitjans-convencionals-publicitat-2014

La premsa digital agafa força pel deteriorament de la premsa escrita

És una mort anunciada per la premsa escrita. Els grans editors del format paper ho saben. El mitjà dels diaris impresos tenen una davallada important en els últims anys i és per això que recauen els esforços en els mitjans digitals. El creixement dels dispositius mòbils, de les tauletes i de l’era de les Xarxes Socials ha fet canviar els hàbits de consum en la lectura d’articles i notícies. Però, no només en les generacions més joves sinó també en les adultes. No es compren diaris impresos ja que la lectura es produeix a través de la versió online.

Les dades no són bona notícia i les anàlisis fan mal. L’any 2007 la premsa escrita representava quasi el 24% de la inversió publicitària. Actualment, només es queda amb el 15% dels ingressos publicitaris dels mitjans convencionals. Tot i ser el tercer lloc, és una posició agredolça.

En resum, la Televisió es recupera del cop fort de la crisi superant el 40% de la quota de mercat. L’any 2012 per primer cop a la història, Internet passa per davant dels diaris assolint en l’actualitat el 21,1% dels ingressos publicitaris. I, la Premsa Escrita no treu el cap i perd 8 punts de quota de pantalla quedant-se amb un 15% del pastís. Una oportunitat pels mitjans digitals a l’hora d’adquirir ingressos publicitaris.

YCOM

YCOM

Redacció ycom.cat.
YCOM