El 3% de les notícies del teu Feed de Facebook són promocionals

6328712598_09bcf16335_o

L’empresa de màrqueting Socialbakers ha realitzat un estudi sobre quines notícies, on i com apareixen al nostre canal de notícies de Facebook. Per a fer-ho, ha analitzat l’activitat de 900 usuaris i més de 23.000 sessions d’escriptori de Facebook.

Tenint en compte que els feeds mostrats a través del mòbil i de l’escriptori són similars en termes de contingut, l’estudi conclou que entre un 71 i un 76% corresponen a posts dels nostres amics i el 24-29% restant corresponen a posts de Pàgines (incloses pàgines d’empreses, celebritats, figures públiques i organitzacions).

finding-2_2099376024

Si tenim en compte que un 10% dels posts de les Pàgines són patrocinats, significa que aproximadament el 3% del total dels posts que veiem al nostre canal de notícies són missatges promocionals.

finding-1_558743290
De l’estudi se’n desprenen altres conclusions com

  • que a menor nombre de Pàgines a les quals hagis fet M’agrada, major nombre de posts patrocinats veuràs, i viceversa.
  • si el segon que apareix al teu News Feed és un anunci d’una Pàgina, hi ha un 46% de possibilitats que sigui promocionat.
  • els missatges de vídeo de les Pàgines estan distribuïts per tot el canal de notícies; no només els trobaràs a la part inferior o superior.
  • en un 49% de les consultes al News Feed, els usuaris visiten 4 posts abans de sortir-ne i només un 15% en veuen més de 20.

Per acabar, l’estudi de Socialbakers també posa de manifest la importància creixent de Facebook per als mitjans de comunicació i la premsa. El contingut dels mitjans de comunicació i les pàgines d’editors s’ha incrementat de forma tan espectacular en els darrers dos anys que arriba a tenir el triple d’interaccions (Likes, Comments i Shares) que el contingut de les marques.

Imatge de portada de l’usuari Mixy Lorenzo, a Flickr sota llicència Creative Commons.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Diana Solé

Friki o geek? Diga'm com vulguis. Sèrieaddicta. Entre capítol i capítol encara trobo temps per provar els ginys, apps i serveis amb què vaig ensopegant. Redactora a Ycom