Internet i els Mitjans digitals creixen en Inversió Publicitària

inversio-publicitaria

S’acosta el final del 2017 i tornarem a tenir un resum sobre la inversió publicitària en diferents mitjans de comunicació. La tendència és clara: Internet és el futur i es consolida com el 2n mitjà publicitari amb més inversió per part dels anunciants. La televisió segueix sent el líder i la premsa escrita ocupa el tercer lloc.

La televisió segueix sent el líder indiscutible

El mitjà televisiu encara representa el 40% de la Inversió PublicitàriaEn l’any 2016 es van destinar gairebé 1.900 milions d’euros. Recordem que el pastís total van ser d’uns 11.000 milions repartits entre els Mitjans Convencionals i els Mitjans No Convencionals.  La televisió, la premsa escrita i internet entre d’altres formen part dels Mitjans convencionals que van representar al voltant del 40% quedant-se amb uns 4.500 milions.  A dia d’avui, i encara falta saber les dades de l’últim trimestre d’aquest any, la televisió porta un creixement del 8,0% assolint uns 1.425 milions d’euros fins a setembre de 2017. Amb aquestes dades, és palès que la Televisió segueix mantenint el primer lloc amb bona nota tot i el potencial d’Internet.

Però, com passa en tots els sectors, sempre existeixen els grans líders que dominen el mercat. I això no és nou. Són els grups d’Atresmedia i Mediaset que tenen el 86% de la quota de mercat.

Internet es consolida com a segon canal de publicitat

En efecte, des de l’entrada de la crisi i a diferència dels altres mitjans convencionals, Internet és el canal que no ha parat de créixer. L’any 2008 Internet ingressava 610 milions d’euros mentre que el tancament de l’any 2017 va ingressar 956,5  milions. És a dir, en els últims 7 anys Internet a crescut més del 50% en ingressos per anunciants. Tot i així, encara no ha estat capaç de desbancar la Televisió.

Curiosament, existeixen 2 grans formats de publicitat a Internet: els enllaços patrocinats i els anuncis gràfics. Per una banda, els primers són aquells que es poden trobar en les primeres posicions quan es produeix una recerca per un buscador com Google, Bing, Yahoo, Yandex o Baidu principalment.

La gestió d’aquesta tipologia de publicitat requereix professionals SEO i SEM d’alt nivell l i Agències especialitzades en matèria de comunicació i publicitat online (per veure’n una des les moltes pots fer clic aquí) que sàpiguen tocar les tecles claus i assessorar correctament a l’empresa de la inversió màxima i mínima que pot destinar per treure’n resultats. Per l’altra banda, els anuncis gràfics corresponen als coneguts banners. Una sèrie d’imatges que poden ser estàtiques o dinàmiques i que es poden visualitzar en qualsevol directori, blog, web i/o diari digital com Ycom.cat. El gruix total d’inversió publicitària (incloent ambdós formats) va representar el 21,1% dins dels mitjans convencionals.

mitjans-convencionals-publicitat-2014

La premsa digital agafa força pel deteriorament de la premsa escrita

És una mort anunciada per la premsa escrita. Els grans editors del format paper ho saben. El mitjà dels diaris impresos tenen una davallada important en els últims anys i és per això que recauen els esforços en els mitjans digitals. El creixement dels dispositius mòbils, de les tauletes i de l’era de les Xarxes Socials ha fet canviar els hàbits de consum en la lectura d’articles i notícies. Però, no només en les generacions més joves sinó també en les adultes. No es compren diaris impresos ja que la lectura es produeix a través de la versió online.

Les dades no són bona notícia i les anàlisis fan mal. L’any 2007 la premsa escrita representava quasi el 24% de la inversió publicitària. Actualment, només es queda amb el 15% dels ingressos publicitaris dels mitjans convencionals. Tot i ser el tercer lloc, és una posició agredolça.

En resum, la Televisió es recupera del cop fort de la crisi superant el 40% de la quota de mercat. L’any 2012 per primer cop a la història, Internet passa per davant dels diaris assolint en l’actualitat el 21,1% dels ingressos publicitaris. I, la Premsa Escrita no treu el cap i perd 8 punts de quota de pantalla quedant-se amb un 15% del pastís. Una oportunitat pels mitjans digitals a l’hora d’adquirir ingressos publicitaris.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Segueix-me

Carles Gili

CEO at Metacom
Expert en Inbound Màrqueting. Docent a diferents escoles de postgrau en màteria especialista de Posicionament Web (SEO) i Publicitat Online (SEM i SMM).
Segueix-me

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   2V0-621   200-120   JK0-022   9A0-385   70-533   1z0-434   N10-006   PMP   70-532   300-320   70-412   100-105  , 70-410   9L0-066   NSE4   000-105   400-201   300-208   MB2-704   70-417   ICBB   350-060   NSE4   HP0-S42   NSE4   1Z0-144   70-246   101-400   000-017   300-208   1Z0-060   101-400   102-400   1Z0-804   70-534   350-029   70-178   70-462   EX200   000-017   9L0-012   CAP   000-106   C_TFIN52_66   c2010-652   CCA-500   70-488   N10-006   642-999   M70-101   300-135   2V0-621   CAP   300-135   C_TFIN52_66