L’última fita del turisme espacial

avio-vss-unity
Compartir

A la fi de 2004, Richard Branson fundava Virgin Galactic. Una empresa, integrada dins de Virgin Group, mitjançant la qual el magnat anglès plantejava la possibilitat de proporcionar vols espacials suborbitals tripulats, llançaments suborbitals per a missions científiques i llançaments orbitals per a satèl·lits petits. Una dècada més tard, la companyia va més enllà i pretén desenvolupar la tecnologia necessària per a començar a oferir vols orbitals.

A l’octubre de 2014, una dècada després que comencés el somni de Richard Branson, la companyia llançava la nau espacial SpaceShip Two amb l’objectiu de conquistar l’espai. No obstant això, una anomalia durant el vol de prova sobre el desert de Mojave (Califòrnia) derivava en un greu accident que posava fi a la vida del pilot de l’avió.

L’avió de Virgin bat el rècord d’altitud

Quatre anys més tard, l’avió espacial VSS Unity ha retornat l’esperança a la companyia després d’arribar per primera vegada als límits de l’espai. Segons ha donat a conèixer el mitjà especialitzat Space, aquesta aeronau ha superat per primera vegada els 80 quilòmetres d’altura, el límit que la Força Aèria dels Estats Units defineix com el començament de l’espai.

twitter-virgin-galactic

En primer lloc, l’avió WhiteKnightTwo va portar al VSS Unity a una altitud de 45.000 peus (13,7 quilòmetres). Una vegada allí, la nau espacial es va desacoblar de l’avió principal per a encendre el seu gran motor i emprendre el seu viatge fins a superar el límit que marca l’entrada a l’espai. Després d’aconseguir una velocitat Mach 2.9, l’avió espacial de la companyia s’elevava a una altitud registrada de 82,7 quilòmetres de la Terra, on va romandre durant 60 segons.

90 minuts a l’espai per 250.000 dòlars

Per bé que la companyia assegura que la seva nau compta amb la capacitat de romandre més temps en aquesta zona, van decidir queda-s’hi únicament durant 60 segons, ja que que es tractava d’un vol de prova. De cara a l’era del turisme espacial, la companyia ofereix la possibilitat de passar fins a 90 minuts a l’espai a canvi de 250.000 dòlars.

Quan el motor crema tot el seu combustible, els passatgers experimenten la sensació d’ingravitació mentre gaudeixen d’una sorprenent vista de la Terra. Passada aquesta hora i mitja, l’aeronau torna a la superfície terrestre. Per tant, Virgin ha fet un important pas en la carrera del turisme espacial. Una carrera en la qual també competeixen Elon Musk i Jeff Bezos, els qui han mostrat les seves intencions per a portar a l’home a l’espai.

L’última fita del turisme espacial
Valoreu aquesta publicació

Gemma
Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Etiquetes: