Els milionaris ingressos de la premsa esportiva en publicitat

Portades de premsa esportiva
Compartir

L’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) ha fet públiques les dades globals de la premsa esportiva a l’Estat que han acabat sent més positives de com es podria pensar. I és que el fet que les dades de lectors descendissin un 2% el 2018 respecte al 2017 (l’any passat aquest tipus de diaris van tancar amb una mitjana d’11 milions de lectors mensuals i de 6 milions diaris), podien portar a una interpretació negativa. La dada, però, es compensa amb “l’alegria” de l’augment dels ingressos publicitaris en el conjunt.

Les xifres de l’AMI apunten a un total de 74 milions d’euros anuals sumant tots el diaris. Unes dades que, en aquest cas, milloren les del 2017 un 15,6% i suposen un 13% del total dels ingressos dels mitjans d’informació l’Estat espanyol. Els ingressos publicitaris dels diaris esportius en paper passen de 24 a 22 milions d’euros en un any, signant un descens del 8,3%; però la premsa digital equilibra aquesta caiguda en passar dels 40 milions ingressats (2017) als 52 (+30%).

L’audiència digital dels diaris esportius

Pel que fa a lectors, les diferències entre la premsa escrita i la digital són abismals. Les dades confirmen que, gràcies a Internet, les edicions online s’han convertit en un salvavides per a la premsa esportiva, que ha vist un creixement en els tres últims anys de gairebé 50 milions d’usuaris únics, el que significa un augment de l’audiència digital en un 21,7%.

Les dades, doncs, indiquen que la premsa esportiva s’ha convertit en un negoci encara més rendible que a l’era offline.

Els milionaris ingressos de la premsa esportiva en publicitat
Valoreu aquesta publicació