L’absurd projecte rus per dur publicitat a l’Espai

orbital-display-loca-cola
Compartir

La Publicitat està present en gairebé tots els àmbits de la nostra vida. Des de la televisió o la premsa escrita fins a la ràdio, els carrers per les quals transitem cada dia o les nostres pàgines favorites a Internet. Ara, l’start-up russa StartRocket pretén que també ens trobem amb anuncis publicitaris cada vegada que mirem al cel.

Concretament en l’òrbita baixa terrestre, on la companyia vol utilitzar una sèrie de CubeSats (uns satèl·lits diminuts) per a crear una pantalla programable en el cel nocturn. Durant els últims anys ja hem estat testimonis d’artistes que han il·luminat el cel mitjançant drons. Ara aquesta empresa va més enllà i pretén oferir l’òrbita baixa terrestre a diferents empreses perquè puguin publicitar-se, per bé que el CEO de la companyia, Vladilen Sitnikov, admet que és una bogeria d’idea (sense cap ni peus, irracional…!) segons apunten a Discover Magazine.

“Una audiència potencial de 7.000 milions de persones”

Els satèl·lits estarien a una òrbita de 400-500 quilòmetres i portarien uns reflectors extensibles (que s’assemblen a una espelma) capaces de reflectir la llum del Sol per a formar un sol píxel. D’aquesta manera, els CubeSats podrien formar diferents missatges al cel que es mostrarien tant a l’alba com al capvespre, quan el Sol emetria els raigs contra aquests.

StartRocket és tècnicament una agència d’e-commerce, una que s’especialitza en la creació i monetització de plataformes de llocs web online, en lloc de ser una organització amb vincles particulars amb l’exploració espacial. El vídeo pot ser més un anunci de les idees de l’empresa que una proposta pràctica.

Una tecnologia preparada per a casos d’emergències

Segons expliquen els desenvolupadors d’aquest projecte, l’estructura tindria una àrea de 50 quilòmetres quadrats. Gràcies a això, l’empresa garanteix que les diferents empreses que confiïn en el seu projecte podran arribar a “una audiència potencial de 7.000 milions de persones“. Tot això a través d’anuncis programables mitjançant la qual les empreses podrien mostrar el seu logotip, en intervals de sis minuts, aproximadament tres o quatre vegades al dia.

Una tecnologia que també pot ser emprada en casos d’emergència o de catàstrofe. Tal com revelen els desenvolupadors d’aquest delirant projecte, l’empresa podria transmetre missatges a la població quan les comunicacions en Terra no funcionin o hi hagi talls d’electricitat. Malgrat això, aquest projecte compta amb un gran nombre de detractors.

Entre ells destaquen els astrònoms. Tal com recorda l’astrònom John Barentine de l’Associació Internacional del Dark Sky en declaracions al portal especialitzat Astronomy, aquesta tecnologia pot interferir amb la seva capacitat “per a recol·lectar fotons de fonts astronòmiques“. Afegir més contaminació lumínica al cel causaria problemes significatius.

L’absurd projecte rus per dur publicitat a l’Espai
Valoreu aquesta publicació

Gemma
Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Últimes entrades de Gemma (Veure'ls tots)
Etiquetes: