Adéu a BlackBerry Messenger

fi-de-blackberry-messenger
Compartir

L’agost del 2005, quatre anys abans que Jan Koum fundés WhatsApp, BlackBerry llançava BlackBerry Messenger (BBM). Una plataforma de missatgeria instantània, desenvolupada per la mateixa companyia, mitjançant la qual totes aquelles persones que comptessin amb un dels telèfons intel·ligents de l’empresa podien comunicar-se amb tercers d’una forma ràpida, senzilla i gratuïta.

100 M d’usuaris

Per a això tan sols havíem d’afegir a una altra persona que tingués un telèfon mòbil de la companyia mitjançant un codi d’identificació i obrir la conversa per a iniciar-la. Una idea revolucionària que va situar als smartphones de la companyia entre els més populars de la seva època. Des de la BlackBerry Bold (la meva) fins la Curve.

la-fi-de-bbmNo obstant això, res és etern. Una dècada més tard, i després que aplicacions com ara WhatsApp, Messenger o Telegram es convertissin en les opcions preferents, BlackBerry Messenger plega definitivament. Després de comptar amb més de 100 milions d’usuaris a tot el món, la plataforma de missatgeria de BlackBerry ha anunciat que tancarà el 31 de maig.

Així ho ha donat a conèixer l’empresa a través d’un comunicat publicat a la seva pàgina web, on reconeix que no han estat capaces de fer front a plataformes com WhatsApp:

“La indústria de la tecnologia és molt líquida i, malgrat els nostres esforços, els usuaris s’han traslladat a altres plataformes”

La fi de BBM

Per aquesta mateixa raó, i malgrat renovar-se fa a penes tres anys, BlackBerry ha decidit tancar la plataforma.

La plataforma, que destacava tant per la seva estabilitat com per les seves preferències en matèria de seguretat i privacitat, afegia stickers, emojis i música en les seves últimes actualitzacions. Tot això amb l’objectiu d’acostar-se a altres plataformes de missatgeria més modernes. No obstant això, no aconseguia enganxar amb un públic que s’havia decantat per altres opcions més populars.

En definitiva, BlackBerry Messenger arriba a la seva fi. Una plataforma, anterior a l’era del telèfon intel·ligent i apps com WhatsApp, que es convertiria en una de les més populars de començaments del segle XXI. No obstant això, l’empresa manté BBM Enterprise, el servei dirigit a empreses conscienciades amb els problemes de seguretat.

 

Adéu a BlackBerry Messenger
Valoreu aquesta publicació

Gemma
Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Últimes entrades de Gemma (Veure'ls tots)
Etiquetes: