El banc de butxaca

Compartir

L’oficina bancària tradicional té cada cop menys presència al carrer mentre es transforma i s’introdueix dintre del nostre smartphone. Actualment, el 64% dels espanyols realitzen les activitats bancàries a través dels seus dispositius.

 

El nombre d’usuaris que utilitzen el seu dispositiu mòbil per realitzar els seus tràmits bancaris ha augmentat en els darrers anys gràcies als avantatges que ofereixen els portals digitals de les diferents entitats.

 

Disponibilitat 24 hores durant els 365 dies de l’any i des de qualsevol lloc del món. Aquests són els motius principals pels quals actualment un 64% dels espanyols es relaciona amb el seu banc a través del seu telèfon mòbil. Les dades s’han extret a partir d’una enquesta que ha publicat el banc ING feta a partir de 14.692 participants procedents de 15 països diferents: Àustria, Itàlia, Luxemburg, Holanda, Polònia, Romania, Espanya, Turquia, Regne Unit, Austràlia i Estats Units.

 

Les xifres col·loquen Espanya en tercera posició d’usuaris de banca mòbil a Europa, només per darrere de Turquia (80%) i Polònia (65%). Només un 16% dels ciutadans espanyols encara no utilitzen els portals en línia dels bancs per actualitzar les seves dades però aquesta xifra s’anirà reduint fins a elevar el percentatge al 80% a finals del pròxim any, segons mostra la mateixa enquesta.

 

Entre els tràmits bancaris més comuns dels ciutadans espanyols hi ha la consulta de moviments i les transferències. Un 40% dels enquestats afirma que utilitza la banca mòbil per rebre alertes del banc, un 27% per localitzar el caixer o l’oficina més propera, un 24% per enviar diners als seus amics, i un 20% per pagar en comerços. Així mateix, un 49% dels enquestats està a favor dels avantatges que ofereixen els serveis digitals automatitzats encara que sempre que es limiti a una labor d’assessoria i que permetin prendre la decisió final a l’usuari.

 

Els bancs i les entitats encara estan experimentant amb les seves possibilitats en l’entorn digital. Per això, de moment a Espanya,  ING és “l’única entitat bancària” que ofereix tots els seus productes i serveis en línia, tal com afirma el seu director general de Clients i Canals, Javier Montes.

El banc de butxaca
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: