La creació d’ YCOM

Compartir

Ens fa especial il·lusió compartir l’origen i el desenvolupament de la marca ycom, dissenyada per Atoom Studio. Sempre és interessant apreciar el perquè i el com d’un procés de creació gràfica. A continuació podeu seguir tot el desenvolupament, resumit, des de la cerca de referents de marca fins al resultat final.

Benchmark

Hem fet l’estudi de la competència. La competència gràfica, les marques que són per nosaltres un referent gràfic pel què volem aconseguir. No volem una marca sèria, aburrida, barroca…volem una marca estèticament viva, jove, moderna, i dinàmica.

1

2

Valors i posicionament

Els valors clau que determinaran el feeling i la sensació a l’ull de l’usuari. Per definir més la tendència gràfica amb què respondrà la marca, s’ha preparat una composició d’elements que desperti la sensació que volem que desperti la nostra marca final.

3

4

Concepte creatiu – logotip

Ens hem basat amb l’estil tipogràfic Monospaced. Hem tractat el kerning de la tipografia per adeqüar-la a la correcte percepció de l’ull humà, i s’han arrodonit totes les cantonades de la tipografia per suavitzar l’efecte final.

5

6

7

8

Concepte creatiu – símbol

Respecte al símbol, es pren com a base una figura potent com és l’hexàgon. Prenent la inicial “Y” com a referent del nom al símbol, s’ha dissenyat una icona sintetitzada que ens permet reconèixer la marca sense el logotip (part tipogràfica).

9

Identitat corporativa

YCOM és una marca multidisciplinar. Difon informació sobre sis temàtiques o disciplines diferents. Per diferenciar cada una d’aquestes seccions s’ha aplicat un color a cada una. Hem determinat la Museo i la Nexa com a tipografies corporatives amb les què ens comunicarem a tots els suports amb els què aplicarem la marca.

10

11

12

Expressió de marca

Per expressar la marca i fer-la reconeixible en tots els suports on sigui aplicada, s’ha creat un patró prenent l’hexàgon com a base. Ajuda a contagiar i empapar l’usuari de marca YCOM. D’altra banda, s’ha creat una iconografia que sintetitza gràficament les sis seccions.

13

14

15

16

17

Marca aplicada

18

19

20

21

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)