Mercadona canvia la seva estratègia de les marques blanques

Supermercats Mercadona
Compartir

Mercadona ha decidit canviar l’estratègia de producció de les seves marques blanques (Hacendado, Deliplus, Bosque Verde i Compy). Fins ara, la cadena de supermercats comptava amb “interproveïdors” que produïen en exclusiva per a la companyia tota una categoria de productes i “proveïdors especialitzats” per a casos concrets. Ara, ha decidit transformar tots dos en un “proveïdor totaler” amb el qual contractarà producte a producte.

La notícia l’ha publicada el diari Expansión i reflecteix la consolidació d’un moviment que Mercadona va iniciar el 2012, després d’adonar-se que els interproveïdors que els assortien una categoria completa de productes no tenien per què ser especialistes a fabricar tots els productes d’aquella mateixa categoria, per la qual cosa havia de donar-los temps perquè s’adaptessin o recórrer a un “proveïdor especialista”.

Amb el “proveïdor totaler”, Mercadona podrà guanyar “agilitat” a l’hora d’introduir l'”assortiment eficaç” que demanda el client (“el cap”), i diverses empreses podran fer productes de marca blanca d’una mateixa categoria per als supermercats.

Més d’un miler de proveïdors

En total Mercadona compta amb 1.400 interproveïdors i proveïdors especialitzats que des d’aquest moment deixen de diferenciar-se per a denominar-se tots “proveïdors totaler”, amb els quals passa de gestionar categories completes a gestionar productes determinats.

El model de relació amb el “proveïdor totaler” serà una relació a llarg termini, amb l’objectiu de desenvolupar un producte amb el cap i per al cap amb innovació i que aporti diferenciació.

El contracte del producte serà indefinit, socialment responsable i rendible tant per al proveïdor com per a Mercadona.

Mercadona canvia la seva estratègia de les marques blanques
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: