Multa milionària a Google per “falta de transparència”

Google i Wordpress crearan Newspack
Compartir

França ha multat Google amb 50 milions d’euros (56,8 milions de dòlars) per “falta de transparència, informació incorrecta i absència de consentiment vàlid en la publicitat personalitzada”, tal com ha anunciat la Comissió Nacional d’Informàtica i Llibertats (CNIL).

Aquest organisme, encarregat de vetllar per la protecció de dades a l’Estat francès, justifica l’elevada sanció per “la gravetat de les violacions observades en els principis de la protecció de dades: transparència, informació i consentiment”.

Falta de garanties “essencials”

Segons la CNIL, les irregularitats detectades en la multinacional nord-americana “deixen els usuaris sense les seves garanties essencials, ja que practica operacions que poden revelar importants parts de la vida privada”. Afegeix i critica que “la informació sobre les operacions de processament per a la personalització dels anuncis queda diluïda en diversos documents i no permet a l’usuari saber-ne el seu abast real”.

L’entitat va intervenir en reacció a les demandes de les associacions None Of Your Business (NOYB) i La Quadrature du Net (LQDN), que sostenen que Google “no té base legal” per processar informació personal dels seus usuaris destinada a l’emissió de publicitat personalitzada.

La CNIL va multar al desembre Uber, amb 400.000 euros (454.000 dòlars) per no haver fet prou per protegir les dades de més d’un milió d’usuaris.

Fins el moment, la sanció a Google ha estat la més alta (i amb molta diferència amb la resta) que s’ha aplicat a una empresa per incumplir l’RGPD.

Multa milionària a Google per “falta de transparència”
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: