Multa milionària a Google per “falta de transparència”

França ha multat Google amb 50 milions d’euros (56,8 milions de dòlars) per “falta de transparència, informació incorrecta i absència de consentiment vàlid en la publicitat personalitzada”, tal com ha anunciat la Comissió Nacional d’Informàtica i Llibertats (CNIL).
Aquest organisme, encarregat de vetllar per la protecció de dades a l’Estat francès, justifica l’elevada sanció per “la gravetat de les violacions observades en els principis de la protecció de dades: transparència, informació i consentiment”.
Falta de garanties “essencials”
Segons la CNIL, les irregularitats detectades en la multinacional nord-americana “deixen els usuaris sense les seves garanties essencials, ja que practica operacions que poden revelar importants parts de la vida privada”. Afegeix i critica que “la informació sobre les operacions de processament per a la personalització dels anuncis queda diluïda en diversos documents i no permet a l’usuari saber-ne el seu abast real”.
L’entitat va intervenir en reacció a les demandes de les associacions None Of Your Business (NOYB) i La Quadrature du Net (LQDN), que sostenen que Google “no té base legal” per processar informació personal dels seus usuaris destinada a l’emissió de publicitat personalitzada.
La CNIL va multar al desembre Uber, amb 400.000 euros (454.000 dòlars) per no haver fet prou per protegir les dades de més d’un milió d’usuaris.
Fins el moment, la sanció a Google ha estat la més alta (i amb molta diferència amb la resta) que s’ha aplicat a una empresa per incumplir l’RGPD.
La sanción de 50 millones de euros que ha impuesto @CNIL a Google bajo el #RGPD supera de largo a las sanciones más elevadas impuestas hasta la fecha por la @AEPD_es https://t.co/85OkNlc6qH
— Eduard Blasi (@eduardblasi) 21 de enero de 2019
- Ambiseint fabrica de manera il·legal els seus productes - 26 de juny de 2020
- Catalunya provarà la mobilitat del futur - 19 de juny de 2020
- Aguanta sense fumar - 21 d'octubre de 2019