Volkswagen ja té a punt la nova amenaça per al taxi: MOIA

Compartir

Fa uns mesos, una startup propietat del grup Volkswagen va començar a treballar en una iniciativa que es pot convertir en el nou maldecap dels taxistes.

Es tracta de MOIA, un sistema que barreja el concepte de car sharing amb l’autobús tradicional. En aquest cas, en comptes d’un cotxe particular que condueix un altre usuari de l’app que decideix actuar com a xòfer (com passa amb Uber o Cabify), se centra en la circulació de furgonetes elèctriques amb fins a 7 places i el seu corresponent conductor.

Les persones que vulguin ser-ne passatgeres, poden reservar i pagar els seus desplaçaments també a través d’una aplicació mòbil. Uns desplaçaments que no seran fixos, sinó que seguiran les indicacions dels clients a l’estil de com actua un taxi. A partir d’elles, l’algoritme de les furgonetes MOIA ordenarà les rutes per aconseguir la màxima eficiència i rapidesa, creant per a això una parada virtual cada 200 o 250 metres, on els passatgers podran baixar o pujar.

Volkswagen ja té a punt la nova amenaça del taxi: MOIA

Un milió de vehicles MOIA per al 2025

El 2018, Volkswagen va posar en funcionament un programa de proves en els carrers de la ciutat alemanya d’Hamburg, una de les primeres ciutats europees en aconseguir prohibir l’accés dels vehicles dièsel més contaminants al centre de la ciutat. Allà, una petita flota de 10 microbusos de MOIA han estat treballant per polir els detalls abans del llançament comercial, programat per a l’abril d’aquest mateix any.

Aquesta primavera es posaran en marxa les 100 primeres unitats de la nova fase, que de moment tindran el seu centre d’operacions a la mateixa ciutat d’Hamburg. Un nombre que anirà creixent fins als 500 models en un any i 1.000 unitats posteriorment.

Els vehicles són models elèctrics dotats d’una autonomia de 300 quilòmetres amb cada càrrega, cicle WLTP i, a més de les esmentades set places, disposa d’un carregador capaç de recuperar el 80% de la seva bateria connectant-lo durant 30 minuts.

Segons el president de MOIA, Ole Harms, la idea és aconseguir treure de les ciutats 1 milió de cotxes particulars per 2025, quan la seva presència s’estengui per Europa i faci el salt als Estats Units.

Amb tot, la companyia ja treballa a aplicar la tecnologia de conducció autònoma, per poder comptar amb models sense conductor en un futur no gaire llunyà. Això permetria reduir els preus dels desplaçaments a xifres similars a les d’un autobús convencional.

FONT: Foro Coches Eléctricos
Volkswagen ja té a punt la nova amenaça per al taxi: MOIA
5 (100%) 1 vot

Etiquetes: