Així és Pokémon GO, el joc que fa furor

Fotografia de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

Capturar Pokémons en el món real resulta altament atractiu per als internautes. N’explorem el com i el perquè.

Imatge de portada de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons

Qui més, qui menys, tots coneixem els petits Pokémons, els animalons guerrers que han de ser capturats i entrenats per enfrontar-los entre ells.

Nascuts durant la segona meitat de la dècada dels noranta al Japó de la mà de Satoshi Tajiri com un videojoc per a la popular videoconsola Game Boy de Nintendo, els personatges de Pokémon ben aviat van traspassar l’àmbit de les petites pantalles de la videoconsola portàtil per passar a ser part d’altres línies de negoci, com les joguines o els continguts audiovisuals, entre els quals ha destacat la sèrie de televisió homònima.

De fet, els Pokémon s’han convertit en un fenomen que ha derivat en una mena d’icona cultural dels temps en els quals vivim per als més joves… i per a alguns no tan joves.

Després de diversos jocs que han aconseguit un gran èxit, arribava la setmana passada per als dispositius Android i iOS (iPhone) Pokémon Go, un joc que fa ús de l’anomenada realitat augmentada.

La mecànica és senzilla: el joc ens dóna les coordenades d’on, en el món real, es troba un Pokémon, el qual hem de localitzar mitjançant l’ajuda del GPS i fent servir la càmera del nostre mòbil. Però, per què la càmera? Ben senzill: el Pokémon, de fet, no existeix -naturalment!- així que només el veurem filtrant la imatge del món real a través de la càmera del mòbil. El programa afegirà, en el lloc i el moment oportú, la imatge del petit “monstre”, superposada i interrelacionada amb el món real.

Així es veu un Pokémon amb la realitat augmentada. Fotografia de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons

Així es veu un Pokémon amb la realitat augmentada. Fotografia de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons

D’això es tracta precisament la realitat augmentada (i, d’aquí, el seu nom): superposar una capa d’informació afegida a la realitat, capturada aquesta a través de la càmera del mòbil.

Els usos d’aquesta tecnologia són variats, anant des de la cultura (una visita a una ciutat o un entorn determinat amb anotacions sobre els monuments o els llocs) fins a l’oci, com veiem en el cas d’aquest Pokémon Go.

Un èxit inesperat i que els ha esclatat a les mans

La febre Pokémon s’ha despertat arreu del món, i en els seus primers dies després del llançament comercial, els servidors de Nintendo dedicats al videojoc han caigut diverses vegades, pel col·lapse provocat pel gran nombre d’usuaris connectats simultàniament.

Fins i tot, les autoritats de diversos llocs han hagut d’advertir sobre els perills que comporta abstreure’s tant en el joc, ja que molts jugadors, pendents de capturar el corresponent Pokémon per a entrenar-lo i bescanviar-lo per un altre exemplar, o fer-lo lluitar, han descuidat els perills propis del món real, travessant carrers sense pensar en el trànsit rodat, o passant per llocs als quals els està vedat l’accés. La integritat física dels jugadors pot ser, doncs, posada en perill si aquests s’abstreuen massa en el joc.

Als Estats Units, una jugadora va trobar un cadàver flotant en un riu mentre cercava una de les criatures proposades per l’app.

Vist l’èxit que està tenint, els inversors confien en una nova línia de negoci molt reeixida per part de Nintendo, fins a tal punt que han fet créixer la cotització de la multinacional japonesa de l’oci fins a gairebé un 60%. De moment, i la cosa no s’atura aquí…

Així és Pokémon GO, el joc que fa furor
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: