Els catalans s’oposen a una nova llei que vol donar el control de la revenda d’entrades als organitzadors

Compartir

Que Internet i les noves tecnologies estan fent canviar les nostres vides no és cap novetat, i un dels hàbits d’oci que més s’ha transformat avui en dia és la compra d’entrades per esdeveniments, com un concert o un partit de futbol. Existeixen certes webs conegudes que no només faciliten l’accés a la informació sinó que també ofereixen descomptes o promocions, com ara Ebay, Atrapalo o més concretament Ticketbis.

Comprar entrades amb antelació és una pràctica freqüent a la vegada que recomanada i legal, ja que corres el risc de quedar-te’n sense o patir les conseqüències del màrqueting de preus o repricing. Però amb aquest fet, el comprador s’exposa a la possibilitat que finalment no hi pugui anar, i no queda cap altra opció que assumir el cost o intentar revendre les entrades.

Aquest mercat podria desaparèixer, ja que el Parlament de Catalunya ha tramitat per via d’urgència una norma per donar als organitzadors dels esdeveniments la capacitat per controlar la revenda.

Estudi de l’Associació d’Internautes

Des d’ycom hem tingut accés a un estudi realitzat per l’Associació d’Internautes, on expliquen que els consumidors catalans defensen el seu dret a regalar o revendre les seves entrades de la manera que vulguin i exigeixen una major transparència per part dels organitzadors en el mercat primari d’entrades.

El 59,8% dels catalans ha comprat entrades en l’últim any i el 75,6% ho ha fet per Internet, xifres que augmenten entre els joves. Entre els enquestats, un 19,1% en alguna ocasió no va poder utilitzar finalment les entrades adquirides per diferents motius. Precisament, la norma en tramitació al Parlament de Catalunya preveu atorgar als organitzadors d’esdeveniments la capacitat per determinar si un consumidor pot revendre una entrada així com on ho pot fer. Conseqüentment, les autoritats catalanes podrien confiscar entrades si es revenen entrades sense el permís de l’organitzador. D’aquesta manera, aquesta nova proposta de llei limitaria la llibertat dels consumidors de revendre les seves entrades.

En ser preguntats sobre la propietat de l’entrada, el 63,6% dels catalans considera que “una vegada que m’he comprat una entrada és de la meva propietat i puc fer amb ella el que vulgui, utilitzar-la, donar-la o revendre”, i només el 17% creu que l’organitzador pot decidir el que vulgui.

Víctor Domingo, president de l’Associació d’Internautes, conclou que “Els resultats de l’estudi deixen clar que qualsevol regulació de la venda d’entrades ha de passar per apropar-se a la visió del consumidor i a les tendències que marca el consum col·laboratiu”.

Què en penseu? Esperem els vostres comentaris.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)