Per què l’iPhone sempre marca les 9:41 en els anuncis?

Compartir

Expliquem l’origen d’un detall que, potser per a molts, haurà passat inadvertit: si us hi fixeu, en qualsevol imatge promocional de l’iPhone o de l’iPad, aquests sempre marquen les 9:41.

Diuen que en qualsevol foto de rellotges feta amb finalitats promocionals, el rellotge sempre marcarà les 10:10 (minut amunt, minut avall).

Els motius d’aquesta convenció adoptada extraoficialment (que jo sàpiga, no hi ha cap organisme que ho reguli) es perden en la memòria, i hi ha diverses explicacions que van des de la psicològica (la posició de les dues agulles del rellotge és vista com un somriure enmarcat en la cara que seria l’esfera) fins a la pràctica (no tapa el calendari ni la marca del fabricant).

En els rellotges digitals no cal mantenir aquesta convenció i, de fet, fabricants com Casio no ho fan, encara que miren de mantenir una coherència posant la mateixa hora a tots els rellotges de la mateixa gamma, o a tots els que fabriquen.

Igualment passa en els dispositius electrònics que també donen l’hora, com ara els smartphones o les tauletes tàctils. I, si en hi fixem, la companyia que està subjecta al fetitxisme per excel·lència, Apple, ensenya tots els seus dispositius mòbils amb una hora concreta: les 9:41. Per què? Ens ho explicava Scott Forstall, Vicepresident Senior de la divisió de programari iOS a Apple en el moment del llançament del primer iPhone, el 2010.

Quan fou presentat aquest terminal l’any 2007, Steve Jobs va trigar quaranta minuts a revelar-lo després d’haver començat la keynote. Afegint-hi un marge degut a la música i presentació de l’esdeveniment, el moment horari s’especificaria en les 9:42, hora de San Francisco (UTC-7) i, a partir d’aquí, aquesta seria l’hora que es mostraria en les imatges promocionals.

Però el 2010, la presentació de l’iPad va transcòrrer d’una manera lleugerament més ràpida, i heus aquí com l’hora es va quedar en les 9:41, un moment que ha quedat immortalitzat de llavors ençà en les imatges promocionals de tota la panòplia de dispositius mòbils de la marca de la poma, ja que amb el traspàs de Steve Jobs el 2011, aquest moment fou el de la darrera keynote que va presentar el fundador de la companyia.

Segur que la majoria no us havieu fixat en aquest detall, i en desconeixieu la història. I també és probable que, en algun moment durant la lectura d’aquest article, hagueu anat a la pàgina d’Apple a comprovar-ho. I també és possible que hagueu passat a veure si l’Apple Watch complia la regla i… oh! sorpresa! el rellotge d’Apple marca les… 10:09! Com pot ser això possible?

Tornant al principi de la meva narració, sembla que els responsables del giny han volgut seguir la convenció-tradició no escrita de la industria, i mostrar el seu giny a les 10:10… però avançant-se al seu temps, com veuen tot allò que conceben, així que per això han volgut manllevar-li un minut al temps mateix.

Per què l’iPhone sempre marca les 9:41 en els anuncis?
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: