Per què Nintendo necessitava Pokémon Go

Fotografia de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

L’èxit inesperat del nou joc de realitat augmentada permet a la multinacional japonesa remuntar la seva situació econòmica.

Imatge de portada de Topher McCulloch a Flickr sota llicència Creative Commons

L’èxit del joc de realitat augmentada Pokémon Go pot erigir-se en el salvador de Nintendo. Reduïda a un discret tercer lloc en una batalla pel lideratge en les videoconsoles en la qual les grans triomfadores són, de moment, Sony (PlayStation) i Microsoft (Xbox), les seves xifres de vendes no anaven gaire bé, com podem veure en el següent gràfic, cortesia de Statista:

chartoftheday_5243__por_que_nintendo_aposto_por_los_juegos_para_moviles_n

La situació financera de Nintendo anava en paral·lel a aquesta davallada en les vendes, no essent gaire bona. S’estima, però, que només les vendes de productes Pokémon Go (el joc és gratuït però es poden realitzar compres de béns virtuals dins la mateixa aplicació) ja pugen a 1,6 milions de dòlars diaris.

Val a dir que, de moment, el joc només ha estat llançat als Estats Units, Austràlia i Nova Zelanda, pel que encara li queda camí per recórrer. També cal dir que hi ha molts jugadors de fora d’aquests països, car el joc ha estat filtrat a Internet i instal·lat sense control.

La cotització al Nasdaq (la borsa tecnològica de Nova York) de Nintendo també s’ha vist beneficiada d’aquest fenomen, i com veiem en el següent gràfic, ha pujat com l’espuma:

borsa_Nintendo

En definitiva, Pokémon Go ha resultat un èxit inesperat que li ha esclatat a Nintendo en un moment en el qual, precisament, el necessitava.

Per què Nintendo necessitava Pokémon Go
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: