Les pel·lícules no seran el carro tractor de l’adopció dels televisors 3D a el llar

Compartir

Farà falta alguna cosa més que cinema en tres dimensions en els nostres televisors: programes esportius o videojocs hauran d’acompanyar per tal que els televisors d’aquest tipus aconsegueixin un bon ritme de vendes.

Dues persones mirant un televisor 3D en una fira. Imatge cortesia de LG

Dues persones mirant un televisor 3D en una fira. Imatge cortesia de LG

De moment, i per a molts consumidors, el 3D a la televisió domèstica és poc més que fum. Només un grapat de pel·lícules com el gran èxit Avatar, constitueixen el principal reclam d’un segment al qual encara li falta molt per enlairar-se.

Encara que juntament amb la televisió intel·ligent o connectada, el 3D és una de les vies de futur ineludibles en la revolució tecnològica per a la petita pantalla, el seu èxit massiu es dilata en el temps per la manca de continguts. Aquelles persones que han adquirit un televisor 3D lamenten la manca de continguts fora dels grans èxits a les sales de cinema que, quan ja s’han tornat a veure un parell de cops, perden el seu interès.

Així les coses, no és estrany que es perdin possibles vendes perquè consumidors interessats en la tecnologia, no li veuen ara mateix un gran valor doncs, sense continguts, els televisors deixen de ser especials per passar a ser com els altres… això si, molt més cars. Així, doncs, hi ha la percepció que per culpa d’un factor aliè a la màquina, no és possible aprofitar tot el que aquesta ens permet.

Això mateix opina Michael Lynton, CEO de Sony Pictures Entertainment, segons informa Homemedia Magazine. Segons aquest rotatiu, en el parer de Lynton, seran els videojocs els principals tractors del 3D a les pantalles domèstiques.

Això no serà gens estrany si pensem que els videojocs en general estan passant per davant de les sales de cine i acostant-se a la televisió en nombre d’hores que els consumidors es passen davant d’una pantalla. El sector ha evolucionat molt en pocs anys, i si a uns gràfics altament realistes com els que trobem en les sagues Call of Duty o Assassin’s Creed li afegíssim l’efecte tridimensional, sense cap mena de dubte els consumidors ho veurien com una opció molt interessant per a adquirir un televisor d’aquest tipus, ja que les hores de joc que passarien davant d’ell justificarien el sobrepreu respecte a un televisor normal.

Les retransmissions esportives també seran importants, doncs acostumen a generar els pics d’audiència més alts en ocasions com la final de la Lliga de Campions de la UEFA, o la final de la lliga de futbol americà (Súper Bowl).

Però, darrere d’aquesta demanda del mercat s’hi amaga un sector en crisi a bona part del món i que hauria de renovar el seu material (essencialment càmeres) per adaptar-se al nou paradigma d’emissió, el que fa pensar que les cadenes i productores televisives aniran amb retard respecte al món dels videojocs, que probablement saltarà massivament a l’arena del 3D molt més aviat gràcies a uns costos molt més amortitzables i més ràpidament.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Les pel·lícules no seran el carro tractor de l’adopció dels televisors 3D a el llar
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: