Augmenta el correu brossa a les xarxes socials

Compartir

Fins a un 355% des de principi d’any, encara que de moment no suposa una molèstia evident.

Segons un estudi realitzat per Nexgate (State of Social Media Spam Report) un 0,5% dels posts publicats a les xarxes socials poden ser considerats com a correu brossa.

Si bé les xifres indicades no suposen una excessiva molèstia per als internautes, és probable que només sigui qüestió de temps que el problema s’agreugi tenint en compte que les xarxes socials atrauen cada dia un major nombre d’internautes que empren els seus serveis i, amb això, s’hi genera més activitat.

Els spammers tenen, a més, més possibilitats i menys eines en contra que detectin i previnguin la seva activitat: des de posts amb enllaços escurçats (shortened URL, com per exemple les que genera un servei com Bit.ly) fins a aplicacions que prometen funcionalitats que després no compleixen, però que en instal·lar-les comencen a enviar quantitats de correu brossa.

Un exemple d’aquestes últimes són les clàssiques apps de Facebook que ofereixen a l’internauta la possibilitat de conèixer quins usuaris de la xarxa social visiten el seu perfil, una funcionalitat que Facebook no facilita. Un cop instal·lades, a més, tenen accés a una sèrie d’informació personal i de preferències sobre el posseïdor del compte, el que els permet segmentar el correu brossa en enviar més adequadament, i no només fiant-se d’enviaments massius com en el cas de l’spam per correu electrònic.

Només a Facebook, el correu brossa suposa un negoci de 200 milions de dòlars, que es preveu anirà a l’alça gràcies a l’interès que aquest suscita ja que els prestadors de serveis de xarxes socials no estan preparats per combatre aquesta amenaça, a diferència del correu electrònic on sí hi ha filtres i altres utilitats.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Augmenta el correu brossa a les xarxes socials
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: