El codi font de SimCity

Compartir

Es posa a disposició dels programadors el codi font del mític joc, tot i que el seu impacte sigui probablement més mediàtic que pràctic.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – SimCity és un joc que s’ha guanyat per dret propi l’apel·latiu de mític. És com les alineacions de certs equips de futbol en els seus bons temps, que els aficionats de tota la vida recorden d’una tirada; per a molts, qui no ha jugat al SimCity, no ha jugat a vídeojocs.

El joc fou una creació de Will Wright (que anys més tard també impactaria amb una altra creació seva, The Sims) l’any 1989, i en ell es permetia al jugador crear una ciutat amb els seus edificis i serveis, encara que aquest no podia controlar directament els canvis en la seva població, ni el tràfic de vehicles a la ciutat, ni els desastres com ara tornados o incendis que l’ordinador s’encarregava de provocar aleatòriament en l’urbs creada per l’usuari. D’aquesta manera, i si bé podíem tenir control sobre certs aspectes del joc, altres quedaven fora del nostre abast malgrat que influenciables en certa mesura.

El vídeojoc va tenir tant d’èxit que es va constituir en l’origen d’una saga en la qual han seguit quatre títols més, el darrer d’ells l’any passat (SimCity Societies), i s’ha adaptat a multitud de plataformes com poden ser vídeoconsoles o telèfons mòbils.

Ara el seu codi font es publica lliure i es canvia el títol del joc a Micropolis (tot i que en els cors d’aquells que hi hem jugat sempre serà el SimCity). El motiu que subjau en aquesta acció no és cap altre que portar-lo per a què funcioni amb l’OLPC, el portàtil de baix cost desenvolupat en el MIT per un equip capitanejat per Nicholas Negroponte i que està sent venut a països en vies de desenvolupament.

Malgrat que a la resta dels mortals pot despertar poc interès aquest moviment, el que es dóna és una bona oportunitat per examinar com està construït per dins un dels jocs clàssics, que van marcar època i que a més van donar origen a un gènere: el de simulació social. Perquè en el joc original, més que guanyar o perdre, importava veure com creixia i es desenvolupava la ciutat creada en partides que podien perfectament no tenir fi.

Més informació:

Wiki de Micropolis (antic SimCity) en el site de l’XO del projecte OLPC
http://wiki.laptop.org/go/Micropolis

Pàgina de Micropolis en el lloc de Don Hopkins, creador del ‘port’ per a l’XO
http://www.donhopkins.com/home/micropolis/

El codi font de SimCity
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat