El comer

Compartir

Internet i els telèfons mòbils faran que anar a comprar sigui una experiència més rica i participativa.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – La recentment celebrada Convenció Nacional de Venedors (NRF per les seves sigles en anglès) dels Estats Units, duta a terme a la ciutat de Nova York, ha finalitzat amb la conclusió per part de la majoria d’actors implicats que la forma en la qual la gent va de compres canviarà a mitjà termini gràcies a la tecnologia.

Aquesta conclusió no es refereix només a les noves formes de pagament amb el telèfon mòbil, si no a l’ús d’aquest petit aparell juntament amb Internet per compartir l’experiència de l’anomenat "shopping" (terme anglosaxó que es traduiria amb l’expressió "anar de compres") amb altres encara que aquests darrers es trobin a quilòmetres de distància. Els venedors de roba ja estan veient com alguns dels seus clients es fan fotos amb el mòbil quan es proven nous vestits i les envien via MMS (missatge curt multimèdia) als seus amics o les pengen al moment en algun servei de fotolog a Internet, per a què els seus amics les vegin i els donin la seva opinió sobre si els queda bé o no la roba provada.

Assentat ja en certa manera el comerç electrònic (tot i que encara li queda públic per seduir), la futura expansió pot venir de la mà de mons virtuals com Second Life, en el qual els internautes passen cada cop més temps i gasten més els seus diners. Les grans empreses ja s’estan posicionant, i així és com la que no té presència en famós món virtual abans esmentat, crea el seu propi per a ús i lleure dels seus clients.

El comprador modern vol rapidesa en el seu servei, quelcom en el que les noves tecnologies poden ajudar. Per exemple, a Corea una persona pot encarregar el seu menjar a McDonald’s a través del telèfon mòbil connectant-se a Internet, i quan té a punt la seva comanda, per passar-la a recollir se l’avisarà al mateix mòbil mitjançant un missatge. Optimització del temps i els recursos.

És precisament el continent asiàtic el que lidera aquesta nova tendència en les compres. Al Japó, per exemple, no és rar veure gent comprant amb el seu telèfon mòbil a la mà emprant el lector de codis de barres incorporat en el seu terminal per comprovar la frescor dels aliments entre altres dades.

Davant d’aquests canvis, la consigna sembla ser estar preparats i oferir al client les facilitats per a què utilitzi aquestes tecnologies i que això reverteixi a favor seu i també a favor del venedor. Malgrat tot, això sembla difícil d’implementar actualment, quan segons moltes veus s’acosta una crisi galopant en l’economia mundial que es notarà especialment durant aquest 2008.

Més informació:

National Retail Federation
http://www.nrf.com/

El comer
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat