El naixement d'una nova Yahoo?

Compartir

El nou CEO de la pionera d’Internet desgrana en el CES com serà el futur de la companyia que va ajudar a fundar i que ara torna a presidir.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – En la seva primera aparició pública d’ençà que fos nomenat CEO de Yahoo!, Jerry Yang ha aprofitat la plataforma publicitària que li dona el CES per explicar com serà la nova Yahoo! després del procés de "renaixement" en el que es troba immersa.

La clau per entendre la nova Yahoo! és la cibersocialització, el producte de les tecnologies Web 2.0 i el que s’ha convingut en anomenar la "Internet social", i que no és res més que l’ús de la Xarxa de xarxes per a les nostres relacions personals i professionals. Aquesta visió ha estat materialitzada i capitalitzada per llocs com Facebook, Orkut o MySpace, que han anat minvant el lideratge de la en altre temps líder indiscutible a Internet Yahoo!, que no ha sabut adaptar-se als nous temps amb prou rapidesa en un negoci que canvia gairebé a diari.

Un bon exemple del que serà la nova Yahoo! és el servei de correu electrònic, un dels més usats del món i que afegirà ben aviat característiques de xarxa social per a què els usuaris puguin formar les seves xarxes de contactes i bescanviar informació d’una forma fàcil amb ells. Així, per exemple, es busca que anunciar una cita de negocis o crear una reunió sigui un acte molt simple i que arribi amb la mateixa facilitat a la bústia de correu dels contactes que ens interessin.

La pàgina principal del portal serà més personalitzable, a imatge i semblança del que és avui en dia el servei iGoogle que ens permet crear la nostra pròpia pàgina d’inici. A això se li afegeix que l’accessibilitat millorarà, essent possible accedir còmodament des d’un ordinador o un dispositiu mòbil com ara un telèfon. Això serà possible gràcies al programari creat per la mateixa companyia i als navegadors per a mòbils de nova generació com el Safari que incorpora l’iPhone. És precisament la connectivitat mòbil la que segons Jerry Yang explotarà els anys vinents.

En resum, Yahoo! vol tornar a ser aquella pàgina de referència que tenien la majoria dels internautes a la dècada dels 90 com a punt de partida per a la navegació posterior. I per a això, res millor que proporcionar als desenvolupadors de programari les eines necessàries per crear aplicacions mòbils, tal i com ha fet Yahoo! en aquest CES amb la presentació de Yahoo Mobile Widgets, un toolkit que permet el desenvolupament de petits programes d’una forma ràpida i que executen funcions concretes com la descàrrega de notícies RSS o l’accés als mapes per a aplicacions de geolocalització.

Més informació:

Yahoo! Mobile Developers Home
http://mobile.yahoo.com/developers

El naixement d'una nova Yahoo?
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat