Els famosos ja no podran promocionar ulleres graduades

Anunci d'Opticalia amb Alejandro Sanz
Compartir

L’Associació per a l’Autoregulació de la Comunicació Publicitària (Autocontrol) s’ha pronunciat en contra de la publicitat d’ulleres graduades en què apareixen famosos. Així, personatges coneguts com el cantant Alejandro Sanz o l’actriu Sharon Stone no podran seguir anunciant aquest tipus de producte ni aconseguir ingressos per aquestes campanyes que s’havien popularitzat en els últims anys.

Autocontrol ha realitzat aquest anunci després de consultar a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) si les ulleres graduades són producte sanitari, sotmès, per tant, a la regulació específica d’aquests productes, i si la prohibició de testimonis de famosos a la publicitat de productes sanitaris afectava a tots ells, més enllà que hagin adquirit la seva notorietat en àmbits relacionats amb la salut.

“La resposta de l’AEMPS ha estat afirmativa a ambdues qüestions i, per tant, no deixa cap dubte sobre la il·licitud de les campanyes publicitàries, algunes d’elles amb una elevada notorietat, en què es recorre a cantants o actors i actrius famosos per prescriure l’ús d’ulleres graduades”, ha explicat l’Associació.

El pronunciament d’AEMPS i d’Autocontrol es produeix arran de diferents reclamacions presentades per l’Associació d’Usuaris de la Comunicació contra diferents campanyes publicitàries d’ulleres graduades; en concret, contra les de Varilux, Opticalia i Alain Afflelou, que comptaven amb Paz Vega, Alejandro Sanz i Sharon Stone, respectivament.

Els famosos ja no podran promocionar ulleres graduades
Valoreu aquesta publicació