Gamelab posa Espanya i Barcelona a l’avantguarda del discurs digital

Compartir

El món digital ha convertit l’oci interactiu en una eina colonitzadora. El congrés, en la seva novena edició, s’erigeix com a oracle internacional de la indústria del videojoc.

NOTA DE PREMSA GAMELAB

Avui s’ha presentat a la Filmoteca de Catalunya, seu de Gamelab 2013, el programa i els continguts de la propera edició que tindrà lloc del 26 al 28 de juny.

La indústria de l’oci interactiu s’ha convertit en una potent eina de colonització econòmica i cultural, una realitat que suposa un risc segons Gonzo Suárez, creador de videojocs, ja que “aquella regió que no sàpiga defensar la seva indústria cultural protegint el valor de les seves intangibles com a principal font de riquesa es veurà negada per altres mercats “. En aquest context “Gamelab pretén posar a Espanya i Barcelona al mapa dels que colonitzen o són colonitzats”. Una premissa que segons Gonzo deixa en evidència la necessitat d ‘”apostar per un mercat capaç d’importar riquesa i d’exportar continguts i que Espanya no actuï com a mercat sinó com a indústria, important en l’actual situació de dèficit”.

Gamelab s’ha erigit com a oracle del sector tal com afirma Iván Fernández Lobo, director de Gamelab, “després de 9 edicions, Gamelab ha aconseguit convertir-se en la fira gourmet, en generador de discurs sobre la creació i producció de la indústria de l’oci interactiu a Europa “. A més el director del congrés apunta que l’expansió internacional es farà efectiva en aquest mateix 2013 “en concret juntament amb Acció Cultural Espanyola, Gamelab arribarà al Japó”.

Per la seva banda la directora general d’Indústries Culturals i del Llibre, Maria Teresa Lizaranzu, ha apuntat que seran els dies 4, 5 i 6 d’octubre quan aquesta iniciativa d’Acció Cultural Espanyola, que ella mateixa presideix, envii 15 experts fins al Japó. “No només cal preservar aquest potencial creatiu sinó que cal exportar” i en aquest sentit “Gamelab ha aconseguit un nínxol i una empremta pròpia”. Des de la Secretaria d’Estat de Cultura s’aposta per la internacionalització del sector i foment de la innovació.

El Conseller de Cultura, Ferran Mascarell, que va presidir la presentació, ha apuntat que la força del congrés rau en “vincular la creativitat amb empreses creatives” i en aquest sentit “Gamelab és un element de referència fonamental, més que una manifestació de tendència” tant per a Barcelona com per a tot Catalunya. Per al departament de cultura que ell dirigeix “el sector del videojoc és un sector central, per això hem creat una àrea i una línia d’ajudes especifiques”. Unes ajudes l’objectiu és “accelerar el creixement i la competitivitat de les empreses catalanes que es dediquen al videojoc”.

Un sector de l’oci interactiu que per a Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals, té la capacitat d’arribar a totes les arts “fins i tot a un sector que podia semblar tan llunyà com les arts escèniques”, confirmant la seva vocació d’unió en el que a indústries es refereix. Econòmicament, Pere Torres, secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Ocupació, deixava clar que “si volem una economia competitiva ha de ser innovadora” i d’aquí la importància d’aquest tipus d’esdeveniments.

Arribant ja la seva novena edició, aquest congrés compta amb una secció de networking en què empreses nacionals i internacionals connecten generant potencials oportunitats de col·laboració dins i fora del nostre territori. Com cada any hi haurà un país convidat d’honor que en aquesta ocasió serà Canadà.

Entre els propers 26 i el 28 de juny, Gamelab BCN congregarà als principals creadors i gurus internacionals dels nous models de negoci com Mark Cerny, creador de la PS4, qui rebrà el premi llegenda de Gamelab, Michel Ancel, creador de Rayman; Jesse Schell, guru de la gamificació, o el carismàtic Patrice Desilets, creador d’Assassin’s Creed. Gamelab estrena emplaçament al cor de la capital catalana: la Filmoteca de Catalunya serà el punt neuràlgic on s’analitzaran les últimes tendències creatives, tecnològiques i de negoci de la indústria.

Gamelab 2013 compta amb el suport del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals, l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Interactives, l’Ajuntament de Barcelona i FICOD i el patrocini de Minijuegos.com, Autodesk, Windows Phone, Arm, Chartboost, Basho, InnoGames i Canada Game Nation, així com amb la col·laboració de Mediapro i EGCA (European Game Conference Alliance). Medi oficial: Rtve.es, Medi Associat: Vadejuegos.com; Mitjans col·laboradors: Gamereactor.es i Gameindustry.biz

Pots ampliar informació a través de www.gamelab.es, Facebook i Twitter.

Gamelab posa Espanya i Barcelona a l’avantguarda del discurs digital
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: