Microsoft posa gaireb

Compartir

L’objectiu de la companyia de Redmond és plantar-li cara a Google, especialment en el terreny de la publicitat en línia en el qual Microsoft no ha aconseguit triomfar.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Després de fracassar, fa gairebé un any, les converses de fusió o adquisició amb la pionera d’Internet, la multinacional de Redmond aposta ara obertament per comprar-la per fer front a la totpoderosa Google, que sembla aquests darrers temps que s’ho està menjant tot a la Xarxa de xarxes i que cada dia va a més.

El primer intent va finalitzar com un terratrèmol per a Yahoo!, de tal manera que Jerry Yang, històric fundador de la companyia i que vivia en un dolç retir, fou nomenat per reprendre les regnes del gegant d’Internet amb la voluntat de tornar a l’esplendor del passat, quan pronunciar Yahoo! (signe d’exclamació inclòs) era sinònim de dir Internet.

La històrica companyia, un dels pioners d’Internet, és actualment un dels tres principals actors de la Xarxa de xarxes juntament amb Google i Microsoft, malgrat que el seu nom els darrers anys no s’ha associat tant a novetats tecnològiques i a innovació 2.0 com en el cas de Google, ni a un valor monetari tan sòlid com amb la multinacional de Bill Gates. I amb tot, Yahoo! segueix essent forta en algunes zones com el Japó, on és un líder indiscutible d’Internet.

Els darrers temps d’estratègies comercials canviants i productes que gairebé sempre anaven a remolc d’altres de la competència que havien sortit abans al mercat, han fonamentat els dubtes dels accionistes, inversors, premsa i públic en general sobre el futur de l’empresa. L’anunci d’uns mals resultats econòmics i l’acomiadament massiu de treballadors sembla la gota que ha fet vessar el got i que Microsoft intentarà aprofitar per fer-se amb la històrica companyia.

L’oferta de Microsoft

La proposta de Microsoft consisteix en comprar accions de Yahoo! a qui les posseeixi o bé a canviar-les per les seves pròpies accions, amb la intenció que el muntant total pugui fer-se a meitat i meitat de cada forma. L’anunci públic ha provocat una pujada espectacular de les accions de Yahoo! a la borsa, mentre que les de la mateixa Microsoft experimentaven una certa caiguda. És possible que -i actuant de la mateixa manera que en altres operacions similars- les autoritats borsàries nord-americanes suspenguin en algun moment la cotització d’ambdues empreses i sol·licitin més informació sobre l’operació.

S’estima que el cost total de l’adquisició, si aquesta s’acaba duent a terme, serà de 44,6 miliards de dòlars (uns 30 bilions d’Euros), pagant Microsoft a 31 dòlars cada acció de Yahoo!. De moment s’ignora quina serà la postura oficial d’aquesta darrera i si cedirà a les intencions del gegant de Redmond o bé defensarà la seva independència.

Objectiu Google

L’objectiu clar i directe de l’operació per a Microsoft és fer-li front a Google. De fet, la companyia de Redmond no ho amaga i ja ha dit més d’un cop que segons la seva opinió, l’escena d’Internet es troba monopolitzada per un sol actor el que va en detriment del mercat. Sembla que Microsoft es traeix a ella mateixa o bé no recorda el seu passat recent amb totes les causes antimonopoli interposades en la seva contra als Estats Units i la Unió Europea.

Especialment interessant es fa per a Microsoft el camp de la publicitat en línia, en el que Google domina clarament amb el seu producte AdSense seguida per Yahoo!, i en el que la companyia fundada per Bill Gates no ha aconseguit prendre el vol tot i els seus intents.

Les autoritats reguladores del mercat i la competència hauran de donar el seu consentiment a la unió, quelcom que Microsoft espera es produeixi durant la segona meitat del 2008.

També cal esperar la reacció de Google, menys previsible. De moment no hi ha hagut manifestacions oficials, però és d’esperar que durant els propers dies els directius de la companyia del cercador siguin interpel·lats per la premsa especialitzada i els bloggers en cada acte públic al qual acudeixin.

Més informació:

Notícia a Yahoo! News
http://news.yahoo.com/s/afp/20080201/tc_afp/uscompanymicrosoftyahootakeover_080201131358

Nota de premsa de Microsoft
http://www.microsoft.com/presspass/press/2008/feb08/02-01CorpNewsPR.mspx

Microsoft posa gaireb
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat