Operadores funcionant com els pingüins

Compartir

Aquestes simpàtiques aus tenen un curiós costum social: quan volen saltar a l’aigua per buscar aliment, i en previsió que hi hagi depredadors com ara foques o orques en les aigües en les quals van a capbussar-se, els individus simulen el salt sense arribar-lo a fer, buscant que enganyats per la maniobra, altres dels seus congèneres sí que saltin a l’aigua. Llavors, es queden a la vora de l’aigua i vigilen si el seu ‘company’ és devorat o, en canvi, continua nedant alegrement en busca d’aliment.

En el cas que el pingüí que ha saltat sobrevisqui, els altres -ja coneixedors de que no hi ha perill a l’aguait- el segueixen per a caçar-se la seva manutenció. Em dóna la sensació que a l’Estat Espanyol, les operadores de telecomunicacions han actuat de la mateixa manera per implantar el 4G.

Amb la despesa que suposa renovar infraestructures, i malgrat que el mercat ho demanava a crits (almenys els consumidors més techies), la qüestió semblava estar en dilatar al màxim l’anunci i la posada en marxa de la xarxa de quarta generació. A més, també hi havia en joc l’honor de ser la primera empresa en posar-la en funcionament, així que els ‘farols’ (com en el pòquer) podien intervenir per part d’uns o dels altres.

I la primera en llançar-se a l’aigua va ser Yoigo, anunciant a principis d’aquest mes la posada en marxa del seu servei 4G per al 18 de juliol a Madrid. Ja hi havia un primer pingüí a l’aigua, al qual li va seguir un altre: Orange, que pocs dies després de Yoigo avisava que s’avançaria deu dies a la filial de TeliaSonera en el seu desplegament de la xarxa de quarta generació i, a més, ho faria en 15 ciutats. Yoigo havia picat l’ham, s’havia llançat a l’aigua i… havia estat devorada.

Però el segon i ataronjat pingüí també fou presa dels depredadors, deixant -i mai millor dit- el mar del 4G a l’Estat Espanyol envermellit. No, no era el vermell de la sang, si no el de Vodafone, que malgrat poder oferir connectivitat en menys ciutats, podia oferir menor temps de posada en marxa. De fet, en el moment d’escriure aquestes ratlles, ja es pot contractar el servei 4G de la companyia britànica.

La impressió que em deixa aquest ball de dates és que algunes operadores haguessin pogut llançar el seu servei 4G ja fa més temps, però estaven esperant a què un altre pingüí saltés a l’aigua i anunciés la posada en marxa per a conèixer la seva data de sortida al mercat i superar-la. N’ignoro el motiu, però imagino que pot ser per acabar de desplegar les seves xarxes i no enredar-se amb les promocions per als clients, campanyes publicitàries ni altres tasques necessàries.

El que m’estranya és el paper passiu que està adoptant Movistar, que encara està mirant tranquil·lament com la seva competència xipolleja a l’aigua pescant clients. Potser sap alguna cosa que les altres desconeixen?

El que potser passi és que Movistar sigui el depredador.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Operadores funcionant com els pingüins
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: