Presentació oficial de Xbox One

Compartir

Microsoft ha presentat el seu nou sistema de joc, Xbox One, la successora de Xbox 360. A Imatica hem fet una petita anàlisi del que ha estat aquesta presentació.

No volem posar-nos a fer comparacions, però resulta gairebé impossible evitar-ho. Comparacions sobre la presentació de PlayStation 4 i la de Xbox One, s’entén. Si per a la presentació de PlayStation 4 gairebé tot el que vam poder veure van ser imatges de jocs i res de la consola, Microsoft ha volgut fer el contrari i, als pocs minuts de començar, ja ens ha mostrat la seva nova màquina des de tots els angles possibles , el seu comandament i l’adaptador Kinect. El dubte que a un li pot quedar és si prefereix veure el disseny de la màquina o els jocs, que al cap i a la fi és el que més interessa.

No ha estat una presentació engalanada amb detalls que no vénen al cas, com els que vam veure a la de PlayStation 4 amb l’equip de Media Molecule “jugant” o “tocant un instrument”, o vés a saber què feien. Ja que estem comparant, costa oblidar també el que va fer Samsung per presentar el seu Galaxy S4, crec que no cal entrar en detalls. En lloc de tot això, Microsoft ha anat al que li interessa, mostrar la seva màquina, les possibilitats d’ús fora de l’àmbit de joc, les seves aliances amb productores, alguna que altra sorpresa o alguns (pocs, tot s’ha de dir) títols. Ha estat una presentació molt correcta, encara que sempre poden sortir punts a millorar. En el seu cas aquests punts són el poc que hem vist de jocs.

Concepte de Xbox One

Després de veure el disseny final de la consola, fins i tot abans que molts acabessin de seure, Microsoft ens ha mostrat les opcions que ofereix Kinect i el control per veu i moviment. Canviar de canal, demanar per veu veure una pel·lícula, jugar … tot això serà possible parlant o gesticulant. En aquest sentit, la idea de la companyia de Redmond és clara, utilitzar el seu nou sistema per a tot tipus d’oci digital: joc, televisió, pel·lícules, música, esports i xats a través de Skype, des del moment en què encenguem la consola mitjançant una ordre de veu de l’estil “Xbox encén“. Un altre detall interessant d’això últim: la consola reconeixerà la veu de l’usuari i, depenent de qui dicti l’ordre, aquesta carregarà un perfil o un altre. No queda només aquí, Xbox One serà capaç d’aprendre sobre els nostres gustos i preferències per adaptar la pantalla d’inici que tinguem definida.

Una cosa que hem pogut veure sobre tot això és la possibilitat d’utilitzar Xbox One per veure televisió per cable o satèl·lit, encara que per ara aquesta opció està limitada als Estats Units, pendent d’ampliar a altres països. El control per veu també estarà limitat als idiomes per als quals s’ofereixi aquest servei. Més limitacions: veure el que està de moda a la televisió o és més popular, o la recerca de programes, horaris, canals… encara que és de suposar que tot això s’adapti per a Espanya poc després que Xbox One surti a la venda.

Per acabar de parlar sobre ús de Kinect, comandaments de veu o interactivitat variada i no associada exclusivament als videojocs, cal destacar que Skype vindrà incorporat a Xbox One, pel que podrem fer trucades o vídeo trucades mentre estiguem jugant o veient una pel·lícula .

La màquina

Per fer-nos una idea ràpida, aquesta és una captura de la conferència amb informació tècnica sobre Xbox One:

Veiem que Microsoft s’ha decidit a optar pel format Blu-ray com a suport físic de jocs i pel·lícules. A més, la consola portarà un processador de 8 nuclis, 8 GB de memòria RAM, 500 GB de disc dur, Wi-Fi, connexió HDMI amb suport de 1080p i 4K, sortida òptica i USB 3.0. Un dels inconvenients que ja s’han pogut confirmar és que, a causa del canvi d’arquitectura als 64 bits, els jocs de Xbox 360 no seran compatibles amb Xbox One.

Pel que fa al comandament, és molt semblant al que podem utilitzar amb la Xbox 360, encara que amb un refresc en el seu disseny general i al controlador direccional. Sobre Kinect podem dir que la càmera tindrà una qualitat de 1080p amb un sensor de profunditat d’infrarojos de 250.000 píxels. Se suposa que amb aquesta millora no existirà lag entre el moment que realitzem un moviment i puguem veure-ho en pantalla, tal com ens han mostrat en un vídeo d’exemple. A continuació teniu unes quantes captures de la consola, el comandament i l’adaptador Kinect. Recordeu que per veure-les a mida completa, heu de pitjar a sobre amb el ratolí.

Xbox_Console_F_Tilt_TransBG_RGB_2013 Xbox_Console_RHS78_TransBG_RGB_2013 Xbox_Controller_F_TransBG_RGB_2013 Xbox_Controller_RHS78_TransBG_RGB_2013 Xbox_Consle_Sensr_controllr_F_TransBG_RGB_2013 Xbox_Sensor_F_TransBG_RGB_2013

 

Jocs

Aquest és potser l’apartat més fluix de la presentació. No em refereixo a la qualitat, em refereixo a la quantitat i al que ens han mostrat. Resulta difícil queixar-se quan a un li mostren títols com Forza Motorsport 5, Quantum Break o Call of Duty: Ghosts, però molts ens hem quedat amb ganes de més. Afegir a més que, encara que el que hem vist està realment bé, no ha acabat de sorprendre fins al punt de deixar anar un “Wow!”, a excepció del que s’ha vist amb Quantum Break, el nou treball de Remedy Entertainment, creadors de Max Payne o Alan Wake.

Apartat especial el dedicat als jocs esportius per part d’Electronic Arts amb EA Sports. Ens han ensenyat el seu nou motor gràfic Ignite, que per començar donarà suport als jocs “FIFA 14”, “Madden NFL 25”, “NBA LIVE 14” i “EA SPORTS UFC”. Com a curiositat, un dels esportistes que han sortit parlant de les bondats d’aquests jocs és Leo Messi.


Tal com diem, l’apartat de jocs no ha estat gens malament, però es fa a poc, una sensació que ni el tràiler de Call of Duty: Ghosts ha pogut eliminar.

La sorpresa

Tota una sorpresa veure ni més ni menys que a Steven Spielberg parlant d’un dels seus futurs projectes, ser el productor executiu de la sèrie Halo amb actors reals, creada en col·laboració amb 343 Industries i Xbox Entertainment Studios i amb contingut exclusiu per a Xbox One.

Més coses

-Xbox One buscarà persones amb les que et pugui venir de gust jugar mentre estiguis realitzant una altra activitat, pel que no serà necessari esperar aquest temps que normalment hem de dedicar fins que trobem a algú adequat.

-Serà possible gravar les nostres partides i compartir-les amb altres, a més de poder guardar-les en emmagatzematge en el núvol.

-La màquina podrà aprendre com juguem, i oferir l’opció als nostres amics de jugar contra el nostre personatge virtual.

-Un nou sistema d’assoliments farà captures de vídeo dels nostres millors moments, i ens recompensarà de noves formes.

-Xbox SmartGlass estarà incorporat a Xbox One, oferint la possibilitat d’utilitzar el nostre telèfon o tablet amb la consola.

La data

No caldrà esperar gaire, estarà a les nostres botigues a finals d’aquest any. Una altra data important és la de la celebració del E3, on podrem veure més detalls sobre la consola i els seus jocs.

El vídeo

Si voleu veure la conferència íntegra, podeu fer-ho accedint al següent enllaç:

http://www.xbox.com/en-US/hub/reveal

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Presentació oficial de Xbox One
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: