Second Life facilita les eines per a crear entorns 3D particulars

Compartir

Second LifeAmb la seva solució per a empreses, aquestes poden generar els seus propis mons privats virtuals en els quals entraran els seus treballadors, totalment gestionats des de la mateixa companyia i funcionant en els seus servidors.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Linden Lab, l’empresa que es troba darrere del món virtual líder a Internet ha presentat les seves solucions empresarials, que sota la denominació Second Life Enterprise (de moment en fase beta), proporcionen a empreses i organitzacions diverses la possibilitat de crear els seus propis mons virtuals privats, administrats pel seu personal i totalment desconnectats de l’entorn públic de Second Life.

SL Enterprise no és més que un servidor de regions, amb capacitat per a mantenir vuit d’aquestes en actiu simultàniament, allotjant fins a 800 avatars corresponents a altres tants usuaris connectats. S’instal·la en els servidors del mateix client, ho gestiona el seu propi personal, i permet les mateixes funcionalitats que el Second Life públic (és d’imaginar que amb el mateix client, encara que modificat per tal de permetre seleccionar servidor als quals connectar-se): construir, comunicar-se (ja sigui per veu o xat de text), i definir regles per a interactuar amb els diversos elements presents en el món.

Second Life
Second Life

Tot i executar-se de manera autònoma i no dependre dels serveis en línia proporcionats per Linden Lab per a la resta dels usuaris “normals” (llegeixi’s, el Second Life al què pot accedir qualsevol internauta), hi ha la possibilitat d’exportar elements creats en el Second Life públic a l’entorn empresarial privat, fins i tot gestionant drets de propietat intel·lectual o atorgant-los a tercers.

La nova eina no és gratuïta ni tampoc barata: una llicència pot costar fins a 55.000 dòlars. Només esmentar que entre els actuals clients de Linden Lab hi trobem a empreses de la talla d’IBM, Northrop Grumman (fabricants d’avions de combat per a l’exèrcit dels Estats Units, com el famós F14 del film Top Gun) o Intel, ja ens podem imaginar que constitueix un sistema d’alt cost.

La utilitat d’aquest sistema i altres de semblants rau en les trobades virtuals mitjançant avatars i el treball en grup, que estalvien despeses de desplaçament i estades a les empreses. Naturalment, no és només útil per a reunions (l’aspecte que potser té menys sentit) sinó, per a treballar en temps real sobre models tridimensionals, interactuant amb ells com en la vida real.

Per exemple, imaginem un bufet d’arquitectura que té seus en diversos llocs del món, i en el que es du a terme el projecte d’un edifici a Nova York. Des de Barcelona o Tòquio, altres arquitectes poden connectar-se al món virtual, recórrer l’edifici en construcció, aportar les seves idees i discutir amb els arquitectes novaiorquesos els diversos canvis que es poden fer al disseny. Tot això sense haver de moure’s de la butaca del seu despatx o, fins i tot, des del seu propi domicili connectant-se al servidor mitjançant una VPN (Xarxa Privada Virtual per les seves sigles en anglès).

El nivell d’integració amb la infraestructura de l’empresa és tal, que els usuaris poden accedir al món virtual privat amb els seus noms reals, mitjançant la integració amb el directori LDAP que es pot dur a terme. Els administradors del sistema podran controlar tots els paràmetres de SL Enterprise gràcies a una consola web que es pot manejar des de qualsevol navegador.

Per a complementar el seu entorn empresarial, Linden Lab ha llançat també SL Work Marketplace, una mena de mercat en línia d’elements virtuals i regions senceres dirigit a les necessitats empresarials. Sembla beure directament de les botigues d’aplicacions que s’estan posant de moda d’ençà de la irrupció de l’App Store d’Apple, però òbviament aquesta és molt més concreta i focalitzada. Entre els elements que podrem trobar en aquesta botiga es troben regions senceres amb objectius concrets, com ara sales de reunions o de simulació, així com el seu contingut associat, eines de col·laboració, avatars i molt més.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Second Life facilita les eines per a crear entorns 3D particulars
Valoreu aquesta publicació