Yahoo! i Microsoft suspenen el seu acord en matèria publicitària fins al 2010

Compartir

InternetL’argument oficial és la complexitat existent en el redactat, fruit de la mida d’ambdues multinacionals, però realment l’aturada podria ser deguda a la poca quota de mercat que ha aconseguit Bing i a la caiguda en picat de la de Yahoo!

Redacció – Després de més d’un any de difícil relació, per fi a finals de juliol d’enguany els dos gegants d’Internet van arribar a un acord mitjançant el qual Microsoft es convertia en proveïdora de cerques per a Yahoo! a través de la seva nova eina Bing, i per la seva banda la pionera de la Xarxa es convertia en agent comercial dels nois de Redmond en vendre la publicitat que sortiria a les pàgines d’ambdues empreses. Era la culminació d’un procés que va començar amb l’oferta no sol·licitada de compra de Microsoft sobre Yahoo! en el 2008.

Des llavors ençà, en el mercat les coses els han anat de mal en pitjor a les dues parts del tracte: Yahoo! ha vist com la seva quota de mercat no parava de baixar, dos punts percentuals (el que representa un 25% de la seva audiència) a nivell planetari des de finals de l’any passat. Mentre, Microsoft ha vist com Bing no acabava d’enlairar-se, i ja es parla obertament de fracàs amb el nou cercador malgrat que se li dóna un cert marge de confiança per als propers mesos, doncs a més la multinacional de Redmond té prou recursos per a remuntar el vol. Una altra cosa és que encerti amb l’estratègia que s’ha de seguir.

Quan tot semblava apuntar a l’acostament entre les dues companyies, s’ha produït el present anunci a través de la premsa i de les autoritats reguladores del mercat nord-americà (SEC, Securities and Exchange Commission). El motiu que encara no s’hagi materialitzat l’acord és la complexitat d’aquest i la fórmula que es farà servir per calcular els dividends que s’ha d’emportar cadascuna de les parts signants. Des de les dues empreses s’ha assegurat que l’operació continuarà.

Però tot i això, algunes veus han deixat caure la possibilitat de que els mals resultats que tant Microsoft com Yahoo! estan tenint en el mercat hagin estat el detonant per paralitzar momentàniament el pacte, fet que ha portat a un refredament de les relacions entre ambdues. Cal recordar que aquestes afirmacions no deixen de ser rumors difícils de contrastar. La influència de Google es podria trobar també al darrere de tot, segons alguns, malgrat que la CEO de Yahoo!, Carol Bartz, sembla inclinar-se molt més cap a Microsoft que a la companyia del popular cercador.

Després de l’anunci, la reacció de la borsa per a ambdues companyies ha estat la mateixa, castigant les seves cotitzacions a la baixa.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Yahoo! i Microsoft suspenen el seu acord en matèria publicitària fins al 2010
Valoreu aquesta publicació