10 consells per augmentar els seguidors a Instagram

Compartir

Si llegim habitualment sobre socialmedia, ben conegut és que Instagram és la plataforma amb més creixement i que més engagement genera entre els usuaris per seguidor. El secret segurament està en una senzillesa poc habitual entre les xarxes socials, el format foto i sobretot l’ordre cronològic dels continguts. A més, hi ha poca saturació de perfils, fet que facilita un ràpid però eficient cop d’ull a allò que seguim. La publicitat i els elements de promoció són eines poc habituals que faciliten la lectura. Però per contra, dificulten el creixement dels perfils, amb mitjanes molt inferiors a les altres xarxes com Facebook o Twitter. Però no és missió impossible tenir una bona estratègia per augmentar gradualment els seguidors potencials, que després es poden convertir en lectors, compradors o espectadors.

Setupablogtoday ha elaborat aquesta infografia que està sent viral entre els principals blogs de xarxes socials i socialmedia, fòrums i espais de debat similars. No explica cap secret més dels que ja s’hagin escrit, però deixa de forma visual i molt ben explicat els principals consells que es donen per augmentar seguidors, i en definitiva, interaccions a Instagram.

1. Etiquetes

Es tracta del punt segurament més interessant a la vegada que difícil d’analitzar. Existeixen apps com “tagsforlike” que enganxen els hashtags més populars per temes i que generen sempre algun like o seguidor, però d’un públic poc interessant, molts d’ells bots. Per això, la conclusió és utilitzar poques etiquetes però molt segmentades, que posicionin entre usuaris que busquin i els hi interessi el perfil, com ara el nom de la teva ciutat, festes o esdeveniments localitzats, o interessos específics.

2. Interaccionar 

Un altre bon consell és ser conscients que per tenir èxit no només hem de publicar, també relacionar-nos amb altres perfils, ja sigui comentant, posant “likes”, seguint, enviant missatges privats, etcètera. Això ens donarà més visibilitat, però també teixir una xarxa de contactes que ens assegurin una bona comunitat.

3. Anàlisi

Si volem tenir èxit a Instagram, hem de tenir l’anàlisi com a norma. Amb un simple cop d’ull podem repassar les fotos, el contingut o l’hora de la publicació que millor funcionen, i així apropar-nos al post perfecte. No és ciència exacta, però hi ha factors determinants. Si volem o som més professionals, existeixen apps o programes com Iconosquare que elaboren informes automatitzats molt interessants.

4. Promoció

Instagram necessita donar-se a conèixer fóra d’ella mateixa, ja que existeixen, com hem comentat a la introducció de l’article, pocs elements per trobar nous perfils. Existeixen moltes maneres de donar a conèixer un perfil d’Instagram, especialment amb el link, com ara tabs a Facebook, enllaç a Twitter, compartició automàtica a les altres xarxes socials, la icona a la web, i qualsevol altre recurs del màrqueting.

5. Localització

La geolocalització, integrada amb Foursquare, està sent un recurs cada vegada més útil. Per exemple, els comensals d’un restaurant poden comparar i veure opinions sobre els plats, a la vegada que seguir usuaris influents del sector gastronòmic a partir de les localitzacions. També es pot trobar gent en festes, manifestacions o locals d’ambient. Sempre hem d’actuar amb la mentalitat de buscar i ser trobats.

6. Fotos

Això potser no ens farà augmentar gaires seguidors, però si compartim moltes fotos de cop, ens pot fer perdre’n. Una, màxim dues fotos al dia, casos especials a part, no saturarà els nostres seguidors. Instagram no és un àlbum de fotos.

7. Benchmarks

Són accions que els usuaris reconeixen fàcilment com a habitual i que relacionen amb la marca. Si són accions fetes perquè els usuaris participin, molt millor. No sempre cal fer un concurs o una promoció, ni tenir 200 respostes. Una pregunta com ara escollir entre A o B ja diu molt i ajuda a generar comunitat, que després repercuteix en seguidors.

8. Filtres

Els filtres o millor dit, la qualitat de la foto, influeix molt en l’engagement. En aquesta infografia podeu veure les que funcionen millor.

9. Copy

Un bon missatge influeix en les interaccions que una foto pot generar. Com en una conversa personal, ser més alegre, divertit, proper o simpàtic genera més confiança o més conversa. Per contra, si som avorrits, no parlem o quan diem alguna cosa no té sentit, la gent no ens farà cas. A les xarxes socials és el mateix.

10. La millor hora per publicar

Repetim el mateix que hem dit en el punt número 3, analitzar la gestió de l’usuari i aprendre dels errors i els èxits ens farà potenciar la nostra repercussió. No és el mateix publicar a les 4 del matí que a les 8 del vespre, malgrat que l’ordre sigui cronològic.

instagram

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: