2014: arriba la publicitat a Instagram

Facebook va adquirir Instagram el 2012 per més de 700 milions de dòlars, sent una de les compres tecnològiques més sonades de l’any. La xarxa social fotogràfica ha crescut ràpidament i en tots els sentits, i ja compta amb 150 milions d’usuaris actius i sobretot, amb les marques. Ja fa unes mesos van informar que el 71% de les millors empreses estan a Instagram, un augment del 55% respecte l’any passat.
No hem vist gaires canvis com a consqüència de la compra per part de Facebook, i segurament no veurem gaire més del que hi ha ara. Però per si una cosa van adquirir aquesta aplicació és per fer més gran el seu ecosistema i sobretot per guanyar diners. A finals del 2013, en un article publicat a Wall Street Journal, la directora de negocis d’Instagram va anunciar que durant el 2014 arribarien els primers canvis relacionats amb la publicitat, tot i que aquest procés seria a llarg termini.
Als Estats Units ja s’han vist els primers anuncis en format de prova, confirmant els rumors que havien arribat fins ara. Els anuncis apareixen com un perfil normal, simplement acompanyats amb una etiqueta anomenada “sponsored”.
Els primers resultats mostren que hi ha un augment de “m’agrades” i comentaris quan una publicació està promocionada. No obstant això, no totes les marques estan convençudes que el nombre de likes sigui el millor indicador per avaluar aquest nou format. A més de sortir en el feed de fotos d’un usuari que no et segueix, s’especula que també es podran promocionar publicacions només entre els usuaris que ja et segueixen.
De totes maneres, en els primers estudis que s’han fet queda clar que és un valor afegit per a Instagram i per a les marques. Mentre Levi ‘s ha arribat a 7,4 milions de persones als Estats Units durant un període de nou dies, Ben & Jerry’s arribava a 9,8 milions d’usuaris nord-americans en vuit dies de campanya . Els impactes de l’empresa de gelats representen gairebé 30 vegades el nombre dels seus seguidors a Instagram, uns 334.000 . I el volum de persones que van veure les imatges patrocinades de la marca de pantalons és gairebé 48 vegades més gran que els seus seguidors, uns 155.000 aproximadament.
Les conclusions de la xarxa social determinen que l’usuari que ha vist l’anunci repetides vegades té un major record de la campanya.
TAMBÉ: Com fer una bona campanya a Instagram: aprenent dels grans
Per potenciar la publicitat, Instagram ha arribat recentment a un acord amb Omnicom, una de les empreses líders del sector. “Això no canvia la nostra estratègia de publicitat, la gent seguirà veient un nombre limitat d’anuncis”, ha dit Jim Squires, director d’operacions de mercat d’Instagram, en declaracions a Ad Age.
TAMBÉ: Instagram presenta un manual per a empreses
Veurem quin profit treu d’això la xarxa social i fins a quin punt afecta els usuaris.
- Si lligues de forma invasiva, #Malamente - 6 d'agost de 2019
- Els cotxes del futur s’obriran amb el mòbil - 20 de juliol de 2018
- Barcelona entre les ciutats més atractives del món per treballar - 2 de juliol de 2018