Amazon, Netflix, Spotify… Facebook torna a cedir dades d’usuaris a empreses externes

Nou escàndol de Facebook
Compartir

Facebook ha permès a més de 150 empreses, com Netflix, Spotify, el Banc Reial del Canadà o Amazon, accedir a les dades personals dels usuaris de la xarxa social tot i les proteccions de privacitat que havia implantat d’acord a les demandes d’organismes oficials. El dilluns 17 de desembre, The New York Times publicava una investigació en què informava que la companyia de Mark Zuckerberg ha estat compartint les dades dels usuaris amb molts dels seus patrocinadors, violant l’acord amb la Comissió Federal del Comerç (FTC, per les sigles en anglès) de 2011 que prohibia a la xarxa social compartir aquestes dades sense permís explícit.

Centenars de pàgines i entrevistes amb antincs treballadors ho corroboren

La investigació es basa en informació de centenars de pàgines en què es detallen acords especials amb empreses patrocinadores de la xarxa social obtingudes pel The New York Times, i inclou entrevistes amb més de 50 antics treballadors tant de la companyia americana com dels seus col·laboradors.

En aquests registres es recull com Facebook ha permès a Bing, el cercador de Microsoft, veure els noms de tots els amics dels usuaris de la xarxa social sense el seu consentiment; ha donat a Netflix i Spotify la possibilitat de llegir els missatges privats; ha permès a Amazon obtenir els noms dels usuaris i la seva informació de contacte a través dels seus amics; i Yahoo ha pogut veure missatges de publicacions d’amics, entre d’altres.

Els acords més antics són de 2010; però, el 2017, molts seguien actius i, fins i tot aquest 2018 – segons el diari – han beneficiat més de 150 empreses, que arribaven a cercar dades de centenars de milions d’usuaris al mes.

Després d’aquesta investigació, Facebook ha emès un comunicat oficial en què aclareix que aquests acords compleixen amb el de la FTC, ja que cap de les companyies tenia accés a aquesta informació sense el permís previ de l’usuari (permís que s’obté en registrar-se a qualsevol altra plataforma mitjançant el compte de Facebook de l’usuari.

Per la seva banda, algunes de les companyies involucrades com Amazon o Microsoft han dit al The New York Times que mai van utilitzar les dades de manera inadequada. Tot i això, es van negar a donar més detalls sobre els acords revel·latspel mitjà nord-americà.

Amazon, Netflix, Spotify… Facebook torna a cedir dades d’usuaris a empreses externes
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: