Cinc consells bàsics per a esprémer al màxim Instagram

Imatge per Freepik.com
Compartir

Allò que tot perfil d’usuari (personal o corporatiu) ha de tenir en compte per a no ser invisible a la xarxa.

Amb més de 300 milions d’usuaris actius mensuals i una mitjana de 70 milions de fotos per dia, seguir fora d’Instagram sembla una idea desacertada. Pel que fa al màrqueting, ho és. Això sí, si optem a estar presents a la xarxa social més visual (tant en l’àmbit personal com en el de marca), cal que tinguem cura del nostre perfil.

1. La qualitat ÉS important

L’element principal d’Instagram és la imatge. A través de la seva publicació, l’usuari (tant el particular com l’empresa) defineix la seva identitat. Com un dels secrets per a l’èxit és ser constant, molts perfils utilitzen imatges que troben a altres xarxes com Pinterest i d’altres autors (fent regrams, per exemple). Aquesta és una opció vàlida i respectable (malgrat que el contingut original sempre aporta valor afegit), però cal anar amb compte amb la qualitat de les imatges. Molts usuaris se’n descuiden i les fotos pixelades s’han convertit en freqüents. No agraden.

2. No oblidis els videos

El triomf d’aplicacions com Instagram ha reafirmat que ens trobem en l’era d’allò visual. Si hi ha una cosa que atrau l’atenció dels usuaris en aquests temps són els videos: aposta per ell. Si una imatge val més de mil paraules, el valor d’aquests vídeos de 15 segons és altíssim!

Sometimes working during the holidays isn’t so bad. #CrackOpenACoke

Un vídeo publicado por Coca-Cola (@cocacola) el

 

3. Destaca les dates assenyalades

Sigui en el teu perfil personal o en el de la teva empresa, les èpoques de vacances, els dies festius o dates especials són una bona oportunitat per fer-te veure a la xarxa. Pensa quins motius tens per celebrar i organitza una festa “social” amb la teva comunitat.

4. Identifica etiquetes #efectives

D’una manera molt semblant a Twitter, les etiquetes (hashtags) són una via per augmentar el ressò de les teves publicacions. Realitzar una petita recerca abans de carregar la nostra imatge i trobar una manera natural d’incorporar-les a la descripció d’aquesta ens donarà un plus. Podem utilitzar-ne fins a 30 per publicació, encara que es recomana afegir-ne unes 3.

5. No subestimis la biografia

Si a Facebook no deixem la imatge de capçalera en blanc, a Instagram hem de completar la nostra biografia i hem de fer-ho bé. Els usuaris que accedeixin al nostre perfil (seguidors o no) han de trobar-se amb una descripció completa i han de tenir a l’abast un enllaç que els proporcioni tot allò que som. I sí, les icones estan permeses!

 

Imatge de portada: Designed by Freepik
Cinc consells bàsics per a esprémer al màxim Instagram
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: