Com construir una marca d’èxit amb pressupost zero: el cas de Hootsuite

Compartir

Ryan Holmes, CEO de Hootsuite, va escriure fa uns dies en el seu perfil de Linkedin i al bloc de la companyia uns articles en els que explica els dos “secrets” de la creació de la seva marca… amb pressupost publicitari zero!

En aquests posts, Holmes reconeix que Hootsuite no va invertir diners per fer comercialització, relacions públiques o publicitat, perquè van apostar (ara fa 6 anys) per un altre model de negoci per començar. Els ingredients: un producte irresistible, i un model freemium, que també van utilitzar per exemple Skype, Spotify, Dropbox i Evernote.
Com a conseqüència d’aquesta decisió, va començar a créixer el volum d’usuaris de Hootsuite, però tot i que la gran majoria no van ser usuaris de pagament, l’equip es va esforçar en treballar dur per no perdre els usuaris de qualitat, establint bones relacions amb ells, atenent tots els seus suggeriments, propostes, queixes, creant i mantenint comptes regionals de Twitter per escoltar tots aquestes dubtes.
El boca – orella va fer la resta, i el petit percentatge d’usuaris de pagament va ser constant. A dia d’avui tenen 5 milions d’usuaris i molts clients.

Els ambaixadors de marca

El segon secret de Hootsuite per créixer sense invertir diners en publicitat va ser un programa d’ambaixadors de marca molt potent. Hootsuite va crear un “exèrcit” de gent satisfeta amb el producte, i que volia parlar bé de la marca. Holmes sobretot s’esforça en recordar la importància de fer-ho realment divertit: amb moltes accions a petita escala, amb campanyes a les xarxes socials, organitzant esdeveniments ‘casuals’ de promoció fent equips de comunitat, amb petits adhesius i màscares de mussol, assistint i participant en altres esdeveniments de la comunitat, contactant amb blocaires i consultors influents, i un llarg etcètera.

Totes aquestes accions explicades per Ryan Holmes a molta gent no li suposaran un gran descobriment, però considero que és important escoltar sempre la veu autoritzada de persones com ell, que a més de servir d’inspiració a uns, hi ajuden a fixar conceptes i transmetre confiança als projectes d’altres que es troben en situacions semblants.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: