Com es va fer #NoMakeUpSelfie, una campanya de fundraising que ha arrasat a les xarxes socials

Compartir

Es tracta d’una de les campanyes social media més virals del que portem d’any. Va començar el mes passat al Regne Unit, on milers d’autofotos de dones (i també alguns homes) sense maquillatge amb el hashtag #NoMakeUpSelfie han inundat les xarxes socials, causant un enorme efecte rèplica que es va extendre cap a altres països de parla anglesa. Els resultats: només en sis dies 2 milions de persones participants, 8 milions de lliures per a la recerca del càncer al Regne Unit, i 15.000 seguidors nous més al Facebook de la institució.

Curiosament, expliquen els “promotors” de la iniciativa, per aconseguir tot això no van fer falta al principi (i aquí és on resideix una part molt interessant de la campanya) reunions d’estratègia, ni identificar la campanya amb la marca. Tampoc va ser necessari el recolzament de cap personatge rellevant, ni la participació de professionals per fer plans de recaptació de fons. De fet, molts encara es pregunten pel secret de l’impacte de la campanya perquè, asseguren, trenca totes les regles. Tirant una mica del fil, en part crec que hi ha una possible explicació d’aquest inesperat èxit, i tot comença amb els Óscars.

El dia de la gala, pel que sembla, va a entregar un dels premis la veterana actriu Kim Novak, famosa des de finals dels anys 50 gràcies sobretot a la pel·lícula “Vertigen”, d’Alfred Hitchcock. L’excés de maquillatge i operacions al seu rostre va causar impacte a l’audiència, que es va expressar a la xarxa. Una de les reaccions va ser la de l’escriptora Laura Lippman, que va publicar aquest tweet, que tot i que no portava sentit caritatiu, probablement fou el detonant de la campanya viral #NoMakeUpSelfie.

kimnovak_nomakeup

La gent va associar aquest fet amb la lluita contra el càncer, i el fet és que dies després l’Institut de Recerca contra aquesta malaltia al Regne Unit va detectar que moltes persones feien el selfie per aquest motiu, i el social media manager va crear una eina per enviar la foto amb missatges de text amb cost. Ell mateix assegura que no va a haver-hi cap intenció: “Va ser un moment increïble, les regles del joc van canviar: Nosaltres no demanàvem al públic donar, van ser ells els qui ens preguntàven. No és que ho intentéssim i ho controléssim, simplement a partir d’aquí els vam donar l’eina per fer-ho”.

nomakeupselfie

Aquesta és la informació, quina és la vostra l’opinió? Què en penseu: Bona sort o estratègia?

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: