Com fer una bona campanya a Instagram: aprenent dels grans

Compartir

Un recent informe de l’empresa Socialbakers, anomenat “Lessons from the Leaderboard: Looking at Instagram’s Best”, ens deixa bons apunts, i un ranking de les millors marques en aquesta xarxa social. Per usuaris, les tres més importants són Victoria’s Secret, Nike, y Forever 21. Si el que tenim en compte és el engagement (proporció d’interaccions dels usuaris/nº d’usuaris), el top-3 seria Adidas Football (15%), LEGO (13%), y Nike Training club (11%), sent 5,34% la mitjana d’engagement per post de totes les marques.

Vols saber com ho fan aquestes marques per tenir aquest èxit? Doncs de l’estudi es poden extreure al menys quatre conclusions importants:

  1. És evident que és molt important presentar el producte de forma atractiva. Adidas Football, per exemple, aprofitant la proximitat de la Copa del Món, ha promocionat les bambes que els jugadors  estrenaran durant la competició, posant-les als llocs on es celebrarà l’esdeveniment.adidasfootball_1
  2. Això ho ha fet també utilitzant els hashtags #CopaMundial i #WorldCup, i impulsant la conversa sobre campionats passats amb el popular #TBT (Throwback Thursday), participant en aquesta tendència a les xarxes socials que consisteix en rememorar coses del passat els dijous, amb publicacions i comentaris.adidasfootball_2
  3. Utilitzar al menys un hashtag per a totes les publicacions, que hi doni coherència a la campanya, com ho va fer GoPro, Victoria’s Secret i Nike. Aquestes marques van tenir les fotos amb més èxit del passat mes de gener. Fer col·leccions d’imatges, dissenyar la millor manera de connectar la idea que volem transmetre amb la foto, o llançar un repte als seguidors de la marca. Aquesta última estratègia l’ha desenvolupat Nike, amb una campanya molt atractiva: Amb el seu hashtag (#JustDoIt), va animar als instagrammers a fer una cosa difícil cada dia, molt semblant als anuncis de Nike. D’aquesta manera, els fans col·laboren en la construcció de la marca.nike
  4. No abusar dels hashtags. Aquests són imprescindibles, perquè els posts que no porten etiquetes tenen aproximadament la meitat d’engagement que els que sí. Però l’informe deixa clar que més de 10 hashtags també redueix molt l’interacció. És important definir bé quins són els més rellevants per incloure, acord amb els objectius de la campanya.

Socialbakers ja ha dit que aquest és només l’estudi amb els resultats del mes de gener, per tant estarem atents la resta de l’any per prendre nota.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)