Ello, la xarxa social del 2014

Compartir

Segons dades recents publicades pel diari britànic The Guardian, la xarxa social de Mark Zuckerberg va obtenir ingressos per més de 2.91 milions de dòlars només durant l’últim any. El 90% d’aquests diners venen gràcies a la publicitat.
Hem vist com a poc a poc les xarxes líders “colen” publicitat per tot arreu, gràcies a la segmentació feta a partir de les dades dels usuaris. Les grans empreses fan negoci, a la vegada que les publicacions de les persones perden sentit i rellevància a la xarxa.

Sota el lema “simple, bella i sense publicitat” es presenta Ello, una nova xarxa social que pretén ser l’alternativa a Facebook i a la qual només es pot accedir per invitació. El furor ha estat tal que als pocs dies d’obrir les portes, les invitacions ja es subhastaven a eBay per diversos centenars de dòlars i els responsables de la xarxa han arribat a rebre 35.000 sol•licituds per hora.
Encara en fase beta i només accessible de forma privada, mitjançant invitació, aquesta nova proposta llança un concepte revolucionari que està agradant molt. I és que, com indiquen els seus creadors en el seu propi manifest, “una xarxa social ha de ser una eina d’apoderament, no una eina per a la coerció i la manipulació”. I és que per Ello, “tu no ets un producte”. El missatge va més enllà. “Creiem que hi ha una manera millor de fer les coses. Creiem en l’audàcia. Creiem en la bellesa, la senzillesa i la transparència”.

ello-invite

Sota aquestes premisses no són pocs els que s’estan pujant al carro de les xarxes socials alternatives. No obstant això, un model lliure totalment de publicitat exigeix als seus usuaris el pagament corresponent per seguir gaudint d’un servei de qualitat. Així doncs, Ello es desenvoluparà sota un model Freemium en què l’usuari pagaria a canvi de serveis addicionals.
Com a segon punt clau, les dades compartides pels usuaris seran estrictament personals i no seran cedides a tercers en cap cas. La nova xarxa social es desmarca de la competència permetent a cada usuari gestionar la seva pròpia empremta digital com ell cregui convenient.

De cara al disseny i estètica de la xarxa, predominen els tons neutres, el caràcter senzill i transparent també d’acord amb la filosofia de la plataforma. Apostant pel pràctic, Ello també comptarà amb les seves pròpies aplicacions i funcions claus per als usuaris com ara xat privat, notificacions, emojis incorporats, compartició de contingut multimèdia o bloqueig d’usuaris. Així doncs, la paraula “revolucionari” fa referència a la privacitat i el model de negoci, però no en el concepte. I evidentment, ben aviat també podrem gaudird’aquest espai a través d’aplicacions mòbils.
A causa de la gran popularitat inicial les invitacions s’han suspès de moment per poder provar la versió beta, tot i així podem introduir el nostre correu electrònic a l’espera de nou avís.

ello-user

Així doncs, podríem resumir que és un Facebook amb un disseny diferent però dirigit per una empresa més responsable amb les dades, que per contra, ens pot fer pagar per algunes funciones. Us agrada la idea? Sou usuaris? Personalment l’he pogut provar un mes. Espero els vostres comentaris.

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: