Facebook inclourà l’historial de navegació a l’hora de segmentar anuncis publicitaris

Compartir

La xarxa social més gran del món modificarà en els propers dies la seva plataforma de publicitat per tal de segmentar encara més els anuncis que ofereix, amb un ventall de possibilitats molt més gran, a partir de les pàgines webs visitades pels usuaris.

Facebook ha anunciat que inclourà informació publicitària de “les webs i apps que utilitzen els usuaris”, una opció ja disponible entre els seus grans competidors com Google. Com bé ho expliquen en el post del bloc corporatiu, si algú vol comprar una televisió i comença buscant electrodomèstics per Internet, ja sigui a botigues online, Google o per altres xarxes socials, Facebook començarà a “mostrar anuncis amb ofertes de televisions perquè tinguem més possibilitats per comparar preus o bé tenir en compte altres marques que no hem trobat”. També expliquen que l’historial s’afegirà a la llista de coses que saben dels usuaris, així que les campanyes no només seran en temps real, també i sobretot en qualsevol moment i per a qualsevol campanya.

20140613101130

Amb aquest canvi, molt més important del que pot semblar a primera vista, Facebook dóna un pas importantíssim per consolidar-se com una de les millors plataformes per anunciar-se, amb opcions que integren tant l’activitat social dels usuaris com els interessos de navegació web. Una combinació que avui en dia és única i que servirà per augmentarà popularitat i sobretot beneficis.

En els últims anys, la xarxa social ha anat afegint noves opcions d’interès pels anunciants, primer amb les dades personals, com edat, sexe o població, després els interessos de les pàgines que seguim, i recentment, com a exemples, l’ús dels hashtags, de les comparticions o els clics a lectures externes.

A més a més, per afinar les possibilitats de segmentació, Facebook habilitarà una pàgina perquè els usuaris puguin saber les raons per les que veuen els anuncis i així saber que pensa la xarxa social d’ells, en un intent per fer més públic el sistema i sobretot per avisar si estan equivocats o no, ja que es podran definir alguns paràmetres. Com sempre passa, tot això s’implementarà primer a els Estats Units i s’espera que durant el 2014 arribi a la resta del planeta.

FONT

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: