Facebook invertirà 300 milions de dòlars en eines i programes de periodisme local

Facebook noticies locals
Compartir

Com a part d’una nova iniciativa per donar suport a la informació local, Facebook s’ha compromès a invertir 300 milions de dòlars en noves eines de formació i assistència per a proveïdors de notícies locals durant els pròxims tres anys.

Aquest anunci representa la inversió més gran que Facebook ha fet a la indústria de la informació i està molt lligat al Facebook Journalism Project, que ha estat en marxa en funcionament durant els últims dos anys. La vicepresidenta de notícies de Facebook, Campbell Brown, ha assegurat que no vol que els mitjans depenguin d’ells, però que els volen donar suport.

Es tracta d’una iniciativa molt semblant a Google News Initiative, amb la qual Google també va destinar 300 milions de dòlars al sector de la informació.

Tenint en compte que la companyia de Mark Zuckerberg és un dels principals orígens de la revolució digital i estructural que ha impactat als mitjans locals i totes les polèmiques en què s’ha vist immersa Facebook – especialment les relacionades amb les Fake News i Cambridge Analytica -, el moviment de la plataforma s’entén com a un nou intent de sanejar la seva imatge i reputació.

El finançament anunciat es dividirà entre diversos projectes nous, incloent-hi una dotació de cinc milions de dòlars al Centre Pulitzer; una inversió de dos milions de dòlars a la iniciativa “Repport for America”, que col·locarà 1.000 periodistes a les redaccions locals d’Amèrica durant els cinc anys vinents; o una aportació d’un milió de dòlars a l’Associació de Mitjans Locals i el Consorci de Mitjans Locals.

Durant els pròxims dies, Facebook realitzarà reunions per acabar de decidir els destinataris de la resta dels diners que encara no s’han assignat a ningú.

Facebook invertirà 300 milions de dòlars en eines i programes de periodisme local
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: