Facebook presenta a Catalunya una nova opció de gènere personalitzat

Compartir

Seguint el llançament als Estats Units a principi d’aquest any, Facebook anuncia avui a Espanya la seva nova opció de gènere personalitzat, per facilitar que les persones expressin millor la seva identitat a la plataforma.

L’objectiu de la companyia és que la gent, quan entri a Facebook per connectar amb les persones, causes i organitzacions que els importen, se sentin còmodes sent fidels a si mateixes. Una part important d’això és l’expressió de gènere més enllà de ser “home” o “dona”.

gender_privacidad

A principis de 2014 Facebook va col·laborar amb un grup d’organitzacions LGTB líders als Estats Units per oferir una extensa llista d’identitats de gènere. Ara i aquí la companyia ha treballat amb la Fundació Triangle i amb la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Transexuals i Bisexuals (FELGTB) per actualitzar la llista d’opcions que les persones poden triar. D’altra banda, les persones que trien un gènere personalitzat a Facebook tindran ara la possibilitat de seleccionar el pronom amb què els agradaria que els fessin referència públicament: masculí (ell), femení (ella) o neutral (això).

Facebook també ha afegit la possibilitat que les persones puguin controlar l’audiència amb la qual comparteixen el seu gènere personalitzat. La companyia és conscient que algunes persones s’enfronten al repte de compartir la seva veritable identitat de gènere amb altres, similar a les publicacions (públic, amistats, llistes, etcètera).

Gender-screenshot_1

FONT

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: