Facebook presenta una nova plataforma publicitaria anomenada Atlas

Compartir

Facebook ha començat la setmana anunciant l’arribada del nou Atlas, un sistema publicitària am una tecnologia que segons la informació que ha facilitat Erik Johnson, responsable d’aquesta plataforma, superaria els problemes de segmentació per dispositius.

Fins ara, la tecnologia utilitzada per mostrar els anuncis mitjançant cookies, el mètode més comú per rastrejar l’activitat dels usuaris, no donava òptims resultats per si mateixa, principalment perquè no funcionen en els dispositius mòbils. Donat l’ important creixement de l’ús dels smartphones i l’impacte profund que això està tenint tant en la compra online com a la botiga física, Facebook tracta amb aquest llançament d’adaptar les seves campanyes de màrqueting a aquesta realitat: Atlas permetrà arribar a les persones, independentment del dispositiu des del qual es connectin.

L’eina permetrà vendre publicitat per els seus gairebé 1.300 milions d’usuaris tant dins com fora de la xarxa social, tenint en compte el comportament que realitzin a Internet, estiguin o no connectats a Facebook. Moviments que no passen desapercebuts per a una bona part d’usuaris que rebutgen aquestes pràctiques amb les seves dades, i que fan guanyar popularitat a xarxes socials lliures o alternatives. Recordem que fa uns mesos Facebook també va anunciar que incorporava l’historial de navegació dels usuaris com a segmentació per fer publicitat.
Entre altres millores, les novetats implementades en aquesta eina de Facebook permetran connectar la botiga amb la campanya directament a través d’una plataforma que integra totes les funcions de segmentació, apart d’un servei complet d’eines d’analítica.

La interfície de la plataforma és bastant senzilla. En ella podrem fer noves campanyes, crear o afegir anuncis ja publicats anteriorment, fer grups d’audiència objectius amb els paràmetres geogràfics i de dispositiu que vulguem i generar informes detallats amb les característiques i les mètriques desitjades. Amb aquest producte, els anunciants podran obtenir l’impacte real de les campanyes de màrqueting online a la seva xarxa social, i la repercussió d’aquestes en l’abast i en les vendes, especialment amb les conversiones generades.

Facebook fa un pas més en el seu principal negoci, la publicitat, que genera el 90% dels seus ingressos. Aquesta nova eina també deixa clar el futur del màrqueting, basat en les persones i els seu comportament, especialment en temps real. Segur que ben aviat veiem moure fitxa a Google, Apple o algun gegant tecnològic.

Facebook presenta una nova plataforma publicitaria anomenada Atlas
Valoreu aquesta publicació

Etiquetes: