Facebook treballa en un botó “no m’agrada”

Compartir

Es resol així una petició esperada durant molt de temps per força usuaris: el fet de poder dir que quelcom desagrada, a més del típic “m’agrada”, encara que aquest nou botó inclourà també més possibilitats.

Ahir al vespre l’infern es podria haver glaçat tranquil·lament quan Mark Zuckerberg en persona va admetre que Facebook està treballant en un botó de “no m’agrada”, que complementarà al botó actualment existent de “m’agrada” que tan popular s’ha fet fins a esdevenir tota una icona de la xarxa social per dret propi.

Evidentment exagero, però la veritat és que el fet ha pres per sorpresa a mig món, i més a mi que sempre he apostat perquè Facebook no introduiria mai aquesta possibilitat a la seva xarxa social. Per què? senzill: perquè és una opció que porta “mal rotllo”.

Ara per ara, dins els continguts de Facebook generats pels usuaris no hi ha cap més indici d’opinió negativa que els comentaris i el que es pugui posar en el mur, però s’han de llegir i, no ens enganyem, a molts usuaris els fa mandra.

Els “likes” són ràpids i fàcils de veure, i no comporten cap connotació negativa, només positiva; a X persones els ha agradat el que he fet. No pensem en aquella gent que ha passat pel post, l’ha llegit i davant la manca d’una altra opció, ha optat senzillament per no donar-nos un “like”, i que a partir de la introducció de l’indicador contrari podrà explicitar que no li agrada aquell contingut.

Us imagineu els disgustos per posts que s’han guanyat més “dislikes” que no pas “likes”? No em direu que, si us passa a vosaltres, no us generarà “mal rotllo”? Doncs precisament per aquest motiu, hagués posat la mà al foc que mai veuríem un “no m’agrada” a Facebook.

L’anunci el va fer ahir a la tarda (hora nord-americana) Mark Zuckerberg durant una sessió de preguntes i respostes via videoconferència i retransmesa mundialment. A resposta d’un usuari de la xarxa social d’El Caire que reclamava més opcions a banda del “m’agrada”, Zuckerberg va revelar que el botó de “no m’agrada” era quelcom en el que estaven treballant i ja prop de començar-lo a provar, degut a la gran demanda existent per part dels usuaris.

Més opcions encara

Però el nou botó no serà, segons les paraules del fundador i màxim responsable de la xarxa social, només un “no m’agrada”, si no que els desenvolupadors de Facebook estan jugant amb la idea de com fer-lo més expressiu.

Zuckerberg ha posat l’exemple d’una entrada sobre la crisi dels refugiats que estem vivint actualment. Posar un “m’agrada” en un contingut així pot ser rebutjat per considerar que a qui ho ha posat li plau l’actual situació que pateixen aquestes persones, però posar un “no m’agrada” pot ser interpretat com que no agrada que aquestes persones fugin del seu país per venir a Europa. Sempre estem sotmesos a la interpretació subjectiva d’aquesta informació.

En canvi, un botó multimode podria establir amb més exactitud els sentiments d’un internauta cap a una informació concreta, com ara tristesa, o suport. Zuckerberg, en definitiva, ha parlat d’empatia.

Tot seguit us deixem amb l’extracte de les declaracions que Mark Zuckerberg ha fet sobre aquest tema en la seva videoconferència:

Facebook treballa en un botó “no m’agrada”
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: