Facebook WiFi, una eina de màrqueting per a negocis locals

Compartir

Facebook viu especialment de les grans companyies que inverteixen milions d’euros en publicitat, però no ha oblidat mai els petits negocis, que normalment aconsegueixen més interaccions amb els usuaris. Des de fa anys ha fet esforços per apropar-se a les pimes, amb diverses eines i promocions. Un dels projectes que més ha passat desapercebut és Facebook-Wifi, un servei que permet als usuaris poder-se connectar a una xarxa utilitzant el compte de la xarxa social.

L’atractiu d’aquesta eina són les possibilitats de màrqueting o promoció derivats de l’inici de sessió, aprofitant les dades o el contacte digital. Ja existeixen des de fa temps programes que per connectar-se a una xarxa requereixen d’alguna cosa a canvi, com ara un “m’agrada” a la pàgina de Facebook, descarregar-se una app o deixar un correu electrònic. La infraestructura per fer servir aquest sistema no està a l’abast de tothom, i a Catalunya només és freqüent en grans establiments o cadenes, com Pans o McDonalds. L’objectiu de Facebook és precisament simplificar el sistema i facilitat aquestes tècniques a qualsevol negoci local, sempre i quan disposi de Wi-Fi.

Així doncs, els negocis poden tenir un incentiu a canvi d’oferir internet gratuït, per exemple a canvi de promocionar el local, aprofitar alguna oferta, aconseguint seguidors a la pàgina, demanant el check in o qualsevol idea creativa que es pugui tenir dintre de les possibilitats del servei.

El servei ja està disponible, podeu trobar més informació aquí.

Facebook WiFi, una eina de màrqueting per a negocis locals
Valoreu aquesta publicació

Arnau Sanz Ardanuy
Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.