Google presenta My Business i afegeix estadístiques a les pàgines de Google+

Compartir

Els desenvolupadors de Google+ per fi han escoltat els administradors i han decidit implementar una de les característiques més demanades pels gestors de xarxes, el servei insights de les pàgines. L’absència fins ara d’aquestes opcions deixava en evidència l’estratègia de la xarxa i posava en risc el desplegament de moltes marques i empreses en aquest canal. Resulta difícil d’entendre com un servei com aquest arriba 3 anys després, i una possible explicació està en voler ocultar unes dades que segurament eren molt pobres, cosa que podria provocar l’abandonament de l’activitat donats els pocs resultats. Segons les últimes dades de tràfic, sembla que cada vegada més usuaris i marques comencen a tenir presència a Google+ . En el cas d’ycom.cat, només tenim 300 seguidors, però amb un percentatge molt elevat de clics, molt superior als altres canals com Twitter o Facebook (en %).

Aquest nou moviment de Google+ afegeix a les seves pàgines unes estadístiques completes molt semblants a Facebook, però amb un panell molt més clar i senzill. Segons han explicat aquest és només el primer pas, i en els propers mesos aniran afegint més opcions i desenvolupant el servei, i és que a dia d’avui només podem controlar els seguidors i les interaccions.

Aquesta notícia ve acompanyada de la millora de Google My Business, un centre d’aplicacions per a empreses on trobem tots els canals i serveis disponibles, com ara YouTube, Wallet, Maps, etcètera. I és aquí on trobem l’aplicació d’estadístiques, que ens permet saber, entre d’altres, quin contingut (vídeo, enllaç o imatge) té més èxit, així com quines publicacions tenen més interaccions (comentaris, comparticions i +1) o el creixement de seguidors.


FONT: ATOMBIT

Últimes entrades de Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)
Etiquetes: