I si Facebook llancés la seva operadora mòbil?

Facebook
Compartir

Strand Consulting ha analitzat la possibilitat que l’empresa de Mark Zuckerberg llancés la seva pròpia operadora de telefonia mòbil, i la conclusió és que seria tot un èxit.

Malgrat que a l’Estat Espanyol comptem amb un possible contraexemple a les afirmacions de la companyia danesa com és Tuenti (la xarxa social semblant a Facebook adquirida per Telefónica i amb la marca de la qual ha estat llançada una operadora virtual de discutible èxit), no es pot extrapolar tan fàcilment a Facebook, ja que es tracta d’una xarxa social local versus un gegant internacional.

L’estudi complet es troba en el document “The good, the bad and the ugly sides of Facebook” (“Les cares bona, dolenta i lletja de Facebook”, parafrasejant el mític film protagonitzat per Clint Eastwood en la seva estapa de “spaguetti western”) del qual la consultora danesa ens permet gaudir d’un extracte al seu lloc web.

Per a Strand Computing és, bàsicament, un tema de quan els nois de Mark Zuckerberg miraran més enllà de la publicitat com a via d’ingrés, i quina serà la o les operadores que s’enduguin el contracte com a OMV (operadora mòbil virtual).

Moltes empreses opten per oferir serveis de telefonia mòbil emprant la xarxa d’una gran operadora, i tenim molts exemples al mateix Estat Español: Eroski Móvil, MovilDia, o Carrefour Móvil, curiosament totes lligades a cadenes de supermercats, i internacionalment tenim casos com el de Virgin Mobile.

Segons indica Strand Consulting, fins a 1.000 milions de persones consideren Facebook com la seva llibreta d’adreces “de facto”, així que el pas és lògic i les possibilitats de capitalitzar-ho altes.

Segons John Strand, si la companyia de la xarxa social jugués bé les seves cartes, podria arribar a constituir la l’operadora més gran del món pel que fa a nombre de clients, augmentant amb això substancialment els seus beneficis.

Strand calcula un benefici de 4 dòlars per client/any per a Facebook, indicant que una OMV en guanya entre 10 i 50 per client al mes, amb un marge operatiu del 20-25% en els dos casos, tot i que amb els contractes amb les operadores, la xarxa social podria incrementar aquest marge.

I és que, sense cap dubte, per a qualsevol companyia telefònica, aquest seria el “contracte del segle”.

Particularment -i això ja no ho comenta John Strand, si no jo- em pregunto si una OMV de Facebook no aconseguiria ser també la primera operadora realment global, unificant preus i serveis a tot el món per a què els usuaris poguessin parlar i navegar al mateix preu o molt similar independentment d’on es trobin.

I si Facebook llancés la seva operadora mòbil?
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: