Kred, mesura la teva influència i abast a les xarxes

Compartir

El món de les eines de mesura d’influència a les xarxes és, si més no, complex.La opacitat amb què és mesura, sempre ha portat grans debats entre la gent que surfeja sovint per la xarxa. Aquestes eines utilitzen un algoritme – una formula matemàtica en què diferents variables donen una xifra final- que et situen en un rànquing dins de la teva comunitat 2.0.

Sovint s’ha qüestionat com el calcula Klout, fins ara l’eina més utilitzada. Puntuacions estranyes han portat a més d’un usuari a demanar més d’un cop que Klout expliqui aquest algoritme. I no ha fet. Klout utilitza una escala entre 1 i 100, en funció de variables com els seguidors de Twitter, els amics de Facebook i la freqüència amb què els missatges d’un usuari es comparteixen amb altres. Un altre problema amb Klout són els alt i baixos que sovint et trobes al teu comptador, sense cap explicació i que desorienten.

Per mi tot va canviar al conèixer Kred, una eina que mesura influencia i abast del teu Twitter i Facebook, de manera global o en diferents temes d’interès. Un dels punts forts el va explicar el propi fundador i CEO de PeopleBrowsr –creadors de Kred- Jodee Rich: “Volem ser transparents, per això pots veure realment com ho fem“. Dit i fet, van fer públic l’algoritme per calcular aquestes dos mesures. Us ho expliquem tot seguit:

  • Influència: Quina capacitat tens perquè la teva comunitat 2.0 reaccioni al que publiques? Aquest rànquing va de l’1 al 1000. A Twitter hi mesura la freqüència dels retweets, respostes, mencions i nous seguidors. I a Facebook, obtens punts amb la xifra de “m’agrada” que reps, comparticions del teu contingut i les invitacions a esdeveniments. Kred també té present els teus posts als murs d’altres i la teva interacció, sempre que aquest perfil tinguin autorització de Kred per entrar al mur
  • Abast: Aquest és l’index de la generositat. La puntuació l’obtens segons la teva facilitat, o no, de compartir els continguts que reps de la teva comunitat. A Twitter reps punts amb les mencions i retweets que fas dels altres, així com quan segueixes a una persona. A Facebook obtens punts quan menciones altres usuaris, comentes un post i cliques “m’agrada” a post o comentaris.

Una de les coses que més valoro és la presentació d’aquests resultats. Tot és molt visual, molt treballat. En el Kred Story es visualitzen els moments més interessants que has tingut a les xarxes cada mes, amb una barra de temps per moure’t per tota la teva vida 2.0. A part, també hi pots veure gràfics que et mostren el teu comptador de seguidors en els darrers 30 dies, la influència i abast diària, el número de mencions diàries, el número d’accions que has fet en 24 hores, les teves comunitats “Top”, les etiquetes més utilitzades, les paraules més utilitzades, les localitzacions, les persones que t’influeixen i les persones en què ets influent.

Kred ofereix, doncs, tot un seguit d’informació que et serveix de molt a l’hora d’analitzar la teva activitat a les xarxes. Un anàlisis imprescindible per poder aconseguir l’objectiu principal a les xarxes socials: que el teu missatge arribi al màxim de gent posible, de la millor manera i amb retorn.

 kred

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: